נשים שאובחנו עם סוכרת בשבוע 28-24 להריון, יוכלו מהיום לנטר את רמות הסוכר שלהן באופן רציף, ללא צורך בדקירות של האצבע מספר פעמים ביום, ויקבלו התראה במקרה של רמת סוכר גבוהה או נמוכה - כל זה בעלות של עשרות שקלים בקופת חולים מאוחדת.
קראו עוד:
מערכת הניטור פריסטייל ליברה 2 ניתנת כיום במסגרת סל הבריאות לסוכרתיים עם סוכרת מסוג 1 או 2, הנדרשים לבצע הזרקות אינסולין יומיות מרובות או משתמשים במשאבת אינסולין, אולם היא לא נכללת בסל עבור נשים המתמודדות עם סוכרת הריון.
1 צפייה בגלריה
פריסטייל ליברה. מעקב סוכרת הריון מאוחדת
פריסטייל ליברה. מעקב סוכרת הריון מאוחדת
פריסטייל ליברה. חיישן ואפליקציה, בלי דקירות
(צילום: Abbott)
הניטור הרציף מאפשר לפעול מיידית לייצוב רמות הסוכר, בהתאם להנחיות הרופא המטפל. הטכנולוגיה מאפשרת לצוות הרפואי לעקוב אחר מצב איזון הסוכר גם מרחוק ולהתאים את הטיפול ואת התזונה על בסיס נתוני רמת הסוכר. בהתאם לכך, תוכל כל אישה עם סוכרת הריון לבצע שינויים נדרשים באורח החיים, בתזונה ובתרופות אם נדרש, בהתאם להשפעה שיש להם על רמות הסוכר שלה.
ד"ר יואל טולדנו: "מערכת הניטור תשפר משמעותית את איכות חייהן של נשים עם סוכרת הריון, ותסייע להן לשמור על איזון סוכר טוב יותר. כתוצאה מכך, אנו מצפים כי המערכת תסייע לצמצם את הסיכונים הנלווים לסוכרת, כדוגמת רעלת הריון, לידה מוקדמת או לידה של תינוק גדול"
"מדובר בבשורה משמעותית לנשים בהריון", אומר ד"ר יואל טולדנו, מנהל ארצי של תחום סוכרת ואנדוקרינולוגיה במאוחדת. "הריון שבו מאובחנת סוכרת מהווה סיכון גבוה לאם, לעובר ולילוד. לכן ישנה חשיבות עליונה בניטור ובאיזון קפדני של רמות הסוכר. מערכת הניטור תשפר משמעותית את איכות חייהן של נשים עם סוכרת הריון, ותסייע להן לשמור על איזון סוכר טוב יותר. כתוצאה מכך, אנו מצפים כי המערכת תסייע לצמצם את הסיכונים הנלווים לסוכרת, כדוגמת רעלת הריון, לידה מוקדמת או לידה של תינוק גדול. עד היום, הדבר חייב אותן לבצע בדיקות רמת סוכר בתדירות גבוהה ולדקור את עצמן באצבע מספר פעמים ביום. מעתה, השימוש במערכת יקל על חוסר הנוחות הכרוך בדקירות, מעבר לקשיי ההריון, ויאפשר לצוות הרפואי לתת טיפול מותאם יותר".
המערכת, המיוצרת על ידי Abbott Diabetes Care ומופצת בישראל על ידי גפן מדיקל, מורכבת משני חלקים - חיישן עמיד למים, המוצמד לחלק העליון של הזרוע למשך עד 14 ימים, ואפליקציה חינמית בטלפון הנייד, שבאמצעותה ניתן לסרוק את החיישן, לעקוב אחר רמות הסוכר בטלפון הנייד ולשתף את הנתונים עם הצוות הרפואי. מי שאינה עושה שימוש באפליקציות יכולה להשתמש בקורא ייעודי של המכשיר, אך ללא אפשרות לשתף נתונים באופן אוטומטי.