היום (ו') התקיימה במרכז הרפואי שיבא פגישה ראשונה בין כפיר זר, שנפצע קשה ברצועה ונזקק להשתלת ריאות - למשפחתו של רס"ן דור זימל ז"ל, שתרמה את ריאותיו ואיברים נוספים. זר הועבר לפני כמה ימים לשיקום, לאחר שהשתלת הריאות עברה בהצלחה. אביו, יוסף זר, סיפר על המפגש: "המפגש היה מרגש לשני הצדדים. כפיר מרגיש נפלא והיה חיבור טוב בין התורמים לנתרם. כפיר הודה להם. אנחנו צמודים לכפיר עדיין ומנסים לעזור לו בכל הכוח להתקדם".
3 צפייה בגלריה
כפיר זר במפגש עם משפחתו של דור זימל ז"ל
כפיר זר במפגש עם משפחתו של דור זימל ז"ל
מימין: משפחת זימל ומשפחת זר. (כפיר יושב בחולצה הצהובה) עבר כבר לשיקום בזכות ריאותיו של דור ז"ל
(צילום: דוברות שיבא)
זר, בן 24 משדרות, נשוי ואב לילדה נפצע לפני כחמישה חודשים בחאן יונס. לאחר פציעתו הוא טופל במשך שלושה שבועות בסורוקה ובהמשך הועבר לאסף הרופא, שם טופל בתא לחץ בעקבות הדבקה בפטרייה. הוא ניצל מזה, אך הריאות לא התאוששו מהפציעה. "המצב הידרדר עד שהוחלט להשתיל לו ריאות. הוא היה מחובר במשך שבועות למכשיר אקמו (המדמה פעולת לב-ריאה). עברנו לשיבא והמתנו להשתלת ריאות", סיפר אביו, יוסף. צפו בו מספר על המעבר לשיקום:
כפיר זר שקיבל את ריאותיו של דור זימל ז"ל עבר לשיקום
ההשתלה התבצעה במהלך הלוויתו של זימל ז"ל, בן 27 מאבן יהודה, שנפצע אנושות בתקיפת כטב"ם הנפץ ביישוב ערב אל-עראמשה בגליל המערבי לפני כחודש ונפטר מפצעיו במרכז הרפואי לגליל בנהריה.
3 צפייה בגלריה
החייל כפיר זר שקיבל את תרומת ריאותיו של רס"ן דור זימל שנהרג בערב אל-עראמשה
החייל כפיר זר שקיבל את תרומת ריאותיו של רס"ן דור זימל שנהרג בערב אל-עראמשה
כפיר זר במהלך אשפוזו בבית החולים לאחר ההשתלה
(צילום: באדיבות המשפחה)
זימל ז"ל ובת זוגו שיר היו אמורים להתחתן החודש. הוא הציע לה נישואים וקיבל במתנה את טבעת האירוסים שנתרמה על ידי משפחתו של אדיר מסיקה, שנרצח בפסטיבל נובה. אדיר המשיך את העסק המשפחתי של עיצוב תכשיטים, ולזכרו החליטה המשפחה להעניק טבעות אירוסים חינם לחיילים. דור ושיר התגוררו בשנתיים האחרונות באבן יהודה.
זימל ז"ל הציל במותו שבעה אנשים. פרט לריאותיו שהושתלו בכפיר, לבו נתרם והושתל בבן 56, הכבד והכליה הושתלו בבן 68 בהדסה, אונת כבד בבת שמונה חודשים בשניידר וכליה נוספת בבן 58 בבילינסון.
3 צפייה בגלריה
כפיר זר, רס"ן דור זימל ז"ל
כפיר זר, רס"ן דור זימל ז"ל
כפיר זר, רס"ן דור זימל ז"ל
(צילום: דוברות שיבא, דובר צה"ל)
יוסף זר, סיפר על מצבו של כפיר: "כפיר לא מחובר לאף מכשיר ולאף צינור כעת. הוא התנתק מהמכשירים ומתחבר לחיים ומתחיל את השיקום בשיבא. אנחנו עובדים הרבה על פיזיותרפיה והיום נפגש לראשונה עם הוריו של דור זימל ז"ל בשיקום בבית החולים. כפיר מטעין את כל הצוות כאן גם בנחישות שלו להתקדם כמה שיותר מהר. הוא ביקש שעתיים ביום פיזיותרפיה במקום שעה כדי להתקדם כמה שיותר. בשלב זה אין הערכה של זמן למשך השיקום, והוא לומד ללכת מחדש".
ד"ר לירן לוי, מנהל שירות השתלות הריאות בשיבא, אמר כי "הלב מתמלא לנוכח התמונות המרגשות הללו. גדלות הנפש של משפחת זימל והגבורה של משפחת זר ובראש ובראשונה כפיר הם מעוררי השראה. לנו הצוותים הרפואיים שהיו שותפים לנס מדובר בזכות גדולה. כפיר זכה בחיים חדשים בזכות התרומה האצילית ובזכות המסירות הלא מתפשרת של הצוותים הרפואיים בסורוקה, באסף הרופא ובשיבא, שם בוצעה ההשתלה".