נהג אוטובוס שקיבל בתחילת השבוע התקף לב במהלך נסיעה, ניצל בזכות קבלת טיפול ראשוני ממנהל טיפול נמרץ לב בבי"ח איכילוב, הלוקח חלק במיזם "האמבולנס ע"ש נחמה ריבלין ז"ל".
אליעזר בן יוסף (61), נהג אוטובוס, החל את משמרתו ביום שני השבוע בשעות הצוהריים, ובמהלך איסוף הנוסעים החל לפתע להרגיש כאבים בחזה והתקשה לנשום. "התחלתי להתפתל מכאבים והזעתי בכל גופי ומיד התקשרתי למוקד הבקרה שישלחו סיוע רפואי. למרבה המזל, הספקתי לעצור את האוטובוס בצד ולאפשר לנוסעים לרדת ממנו בבטחה. נשארו איתי חמישה נוסעים שדאגו לי ורצו להמתין עד שהגיע האמבולנס", הוא משחזר.
קראו עוד:
באותו זמן החל ד"ר קובי שחם, מנהל טיפול נמרץ לב בבית החולים איכילוב, את המשמרת שלו בהתנדבות בניידת הטיפול הנמרץ המיוחדת ע"ש נחמה ריבלין ז"ל. ״בתוך דקות ספורות מהקריאה הגענו אל אליעזר וביצעתי בדיקת א.ק.ג שלא הראתה ממצא חריג, אך מניסיוני ולאור הסימפטומים שהיו לו, היה לי ברור שהוא בתחילתו של התקף לב. מיד התקשרתי ליחידת הצנתורים אצלנו באיכילוב וביקשתי שיכינו את החדר עבורו. אליעזר הובהל במהירות וביצענו את הצנתור בהצלחה - כשנצפתה חסימה של 99% באחד מעורקי הלב״.
1 צפייה בגלריה
נהג אמבולנס נחמה ריבלין
נהג אמבולנס נחמה ריבלין
אליעזר בן יוסף וצוות האמבולנס שהציל את חייו
(צילום: דוברות איכילוב)

"מאבדים זמן קריטי"

האמבולנס הייחודי שנחנך ב-2019 הוא פרי שיתוף פעולה ראשון מסוגו של איכילוב ומד״א, ובו פועלים יחד להצלת חיים פרמדיקים של מד"א ורופאים מאיכילוב המתנדבים למשמרות באמבולנס. ד"ר שחם מסביר: ״כיום, בניידת אמבולנס רגילה, לא נמצא רופא טיפול נמרץ אלא פרמדיק, ועד שהחולה נפגש עם הרופא ומקבל אבחנה - מאבדים זמן שהוא קריטי במצבים כמו זה של אליעזר. בזכות האבחון והטיפול המהיר שקיבל, אליעזר ניצל ויצא ללא שום פגיעה בליבו".
אליעזר בן יוסף צפוי להשתחרר בימים הקרובים לביתו. "בדיעבד אני יודע שהיו סימנים מקדימים להתקף הלב שלא שמתי לב אליהם, כגון צרבת, הזעה מוגברת ולחצים בחזה. תהיו מודעים לסימנים שיכולים להיות נורת אזהרה עבורכם, ואל תזלזלו בהם".