ד"ר עבדאללה ותד מהיישוב ג'ת, סגן מנהל מחלקת פנימית ב' וראומטולוג בכיר ביחידה הראומטולוגית בשיבא, קיבל בימים האחרונים הודעה משמחת במיוחד: לאחר שנים של מחקר בתחום הראומטולוגי ושעות ארוכות שהקדיש גם להוראת סטודנטים, הוא יקבל תואר פרופסור – בגיל 35 בלבד.
קראו עוד:
ותד יהפוך לאחד הפרופסורים הצעירים ביותר בישראל בתחום הרפואה, לאחר שלווה על ידי פרופ' האוורד עמיטל, מנהל מחלקת פנימית ב' בשיבא ומנהל המכון למחלות אוטואימוניות.
1 צפייה בגלריה
ד"ר עבדאללה ותד
ד"ר עבדאללה ותד
ד"ר (בקרוב פרופ') עבדאללה ותד. "אדם צריך להאמין בעצמו ולדעת שהוא יכול להגיע רחוק"
(צילום: יריב כץ)
"זו תוצאה של עבודה קשה", הוא אומר, "הייתי מודע לחשיבות של המחקר לאורך הקריירה שלי בשלב מאוד מוקדם. בחודש הראשון בסטז' פניתי לפרופ' יהודה שינפלד, מומחה בכיר במרכז למחלות אוטואימוניות בשיבא, ולאחר מכן סיימתי את המחקר הראשון, על נוגדנים בדלקת מפרקים שגרונית, שאותו הצגתי ב־2014 בניס, צרפת. משם הכול היסטוריה. אחר כך חקרתי יותר ויותר מחלות ראומטיות".
בהמשך היה חתום ותד על כמה מאמרים בתחום הראומטולוגי. במקביל, סיים את ההתמחות ברפואה פנימית ויצא למחקר באנגליה. עד כה הוא חתום על לא פחות מ־200 פרסומים מדעיים. "כדי להצליח צריך ארבעה דברים: רצון, הגדרת מטרה, עבודה קשה ומנטור שיאמין בך", הוא אומר. "אדם צריך להאמין בעצמו ולדעת שהוא יכול להגיע רחוק. הוא חייב להאמין שיש ביכולתו לעשות את זה".