אלו הילדים שיקבלו חיסוני קורונה: האיגודים המקצועיים לרפואת ילדים ולמחלות זיהומיות ילדים פרסמו את ההמלצות המפרטות את ההתוויות לקבלת חיסון קורונה מתחת לגיל 16. זאת בהמשך לאישור שנתן משרד הבריאות לחיסון חריג של ילדים.
המחקרים הקליניים הראשוניים לגבי חיסוני פייזר ומודרנה לא כללו ילדים מתחת לגיל 16 שנים ולכן הם עדיין לא אושרו לשימוש גורף בילדים. לאחרונה סיימה פייזר את השלב השני של המחקר בילדים בבית החולים סינסינטי בארה"ב, שכלל 100 ילדים. המחקר הראה כי החיסון בטוח גם בילדים בני 12 עד 16, עם תוצאות דומות לאלה של מבוגרים.
פייזר עתידה לסיים את המחקר שלב 3 בילדים באפריל הקרוב, אז צפוי האישור גם מעל גיל 12 ובמקביל גם מודרנה מתכוונת להתחיל בקרוב מחקר בילדים. עם זאת כאמור, החיסונים טרם אושרו מתחת לגיל 16 שנים בחיסוני פייזר, ומתחת לגיל 18 שנים בחיסוני מודרנה.
1 צפייה בגלריה
ים מגבעתיים
ים מגבעתיים
חיסון בני נוער וילדים
לפני כשבוע אישור משרד הבריאות במקרים חריגים לחסן גם ילדים הנמצאים בסיכון גבוה למחלת קורונה קשה. ברשימה נכללים ילדים הסובלים מדיכוי חיסוני ומחלות בסיכון תמותה גבוה לאחר תחלואה בקורונה. לאור נתוני הבטיחות הטובים במחקרים הקליניים, אושר החיסון בבני 12 ומעלה הסובלים מהמצבים הבאים:
1. ילדים בני בית של אדם הסובל מדיכוי חיסוני חמור.
2. מתבגרים הסובלים מהשמנת יתר חמורה עם BMI גבוה מאוד בהשוואה לאחוזוני משקל וגובה לגילם.
3. הפרעות נוירולוגיות התפתחותיות הכוללות פרכוסים וסינדרומים מולדים.
4. סוכרת.
5. מחלת ריאות כרונית קשה הפוגעת בתפקוד הריאות באופן חמור. באלה לא נכללים חולי אסתמה המאוזנים (להבדיל מאלו הסובלים מהתקפי אסתמה כרוניים - שכן זכאים לחיסון).
6. מצבי דיכוי חיסוני, כולל מטופלים בתרופות ביולוגיות ותרופות מדכאות מערכת חיסון.
7. חולי סרטן.
8. אי ספיקת לב או יתר לחץ דם ריאתי.
9. אי ספיקת כליות.
10. מחלת אנמיה חרמשית.
במקרים כאלה ימלא הרופא טופס הקרוי "טופס 3" – הוראת רופא לשימוש בתכשיר שאינו רשום במוסד רפואי לטיפול פרטני. הטופס יועבר לאישור ההנהלה הרפואית בקופת החולים ומשם לאישרור נוסף ע"י ד"ר בועז לב, יו"ר הועדה לחיסונים נגד קורונה.
בתוך כך, אישר בשבוע שעבר משרד הבריאות תעדוף בסדר החיסונים גם לתלמידי י"א י"ב ילידי 2003-2004. עם זאת, רק אחוז קטן מקבוצה זו הגיע להתחסן. בעקבות זאת נפתחו אתמול החיסונים גם לבני 35 ומעלה. בינתיים קוראים במשרד הבריאות לבני הנוער בני 16 ומעלה להגיע להתחסן, כדי שניתן יהיה להפחית את התחלואה ולאפשר את קיום בחינות הבגרות והלימודים כסדרם.