הקורונה שוב מרימה את ראשה - לא רק בישראל, אלא גם בצרפת: יש שם עלייה של יותר מ-40% במספר חולי הקורונה, ומתחילים לדבר על גל תשיעי של המגפה. פרופ' סיריל כהן, מומחה למערכת החיסון מאוניברסיטת בר אילן, שוהה בפריז בימים אלה, והיום (א') הוא התראיין בנושא בנושא לאולפן ynet.
קראו עוד:
"אנחנו רואים כאן עלייה משמעותית בתחלואה בתוך שבועיים", הוא אומר. "מספר הנדבקים הוכפל, ויש עכשיו כ-60 אלף מקרים מדווחים. רואים עלייה גם במספר המאושפזים בבתי החולים. ראש ממשלת צרפת, אליזבת בורן, קראה השבוע לציבור לחזור לעטות מסכות, לפחות במקומות צפופים. ראש שירותי בריאות החירום אמר שיהיה אסון אם אנשים לא יתעשתו. כל זה קורה כשהחגים בפתח, ויש עוד דברים שמלחיצים. לדוגמה, חלק מהרופאים הכריזו עכשיו על שביתה. יש עוד בעיות בבתי חולים, כך שהתמונה היא עגומה".
1 צפייה בגלריה
קורונה צרפת פריז מגדל אייפל מסכה
קורונה צרפת פריז מגדל אייפל מסכה
מסכה מול מגדל אייפל. "נקווה שהצרפתים יעברו את הגל הזה יותר בקלות מאשר את הגלים הקודמים", אומר פרופ' כהן
(צילום: shutterstock)
אני שומע צלילים של פעם. "נכון. צריך גם להגיד שאנחנו עדיין מתמודדים עם זנים ממשפחת האומיקרון. הווריאנט השולט בצרפת, כמו בארץ, הוא BQ-1.1, ואנחנו יודעים שהזן הזה לא מזכיר מבחינת הסכנה שלו את מה שחווינו לפני שנתיים. מצד שני, אין מה לעשות. אנחנו בחורף, והשפעת הקדימה השנה. יש עכשיו בצרפת 3,000 אשפוזים של ילדים עם זיהומים נשימתיים. מדברים כאן על מגפה משולשת: שפעת, RSV וכמובן קורונה. יש כאן קצת לחץ".
נסעת לצרפת כדי להרצות על חקר הסרטן, שהמעבדה שלך מתמחה בו, ומצאת את עצמך מתראיין דווקא על הקורונה ועל ההתמודדות של ישראל איתה. "נכון. גם אני הופתעתי. ברגע שנודע לכלי התקשורת כאן שאני נמצא בצרפת, קיבלתי הרבה הזמנות לראיונות, והתברר לי שהקורונה ממש חזרה כאן לכותרות, יותר ממה שאנחנו רואים בארץ. אנשים פה בהחלט נותנים לזה משקל. מצד שני, צריך להגיד את האמת: הציבור עייף. עכשיו יש בצרפת, כמו אצלנו, המלצה לאנשים מבוגרים ללכת להתחסן. בצרפת לא מדברים כל כך על מנה חמישית, כמו בארץ, אלא יותר על מנה רביעית, כי אנשים רבים לא קיבלו אותה. כל הנושאים האלה נמצאים בשיח כעת, במיוחד בגלל החגים שמתקרבים. נקווה שהצרפתים יעברו את הגל הזה יותר בקלות מאשר את הגלים הקודמים. נקווה גם שהציבור הצרפתי יגיב למצב ויימנע מהתקהלויות".