"העולם עדיין סובל קשות מהווירוס, וברור שהחיסון הוא באמת התרופה", אומרת הבוקר (ב') לאולפן ynet ד"ר דורית ניצן, מנהלת חירום אזור אירופה בארגון הבריאות העולמי. "כעת אנחנו מקווים שהעולם יצליח להתחסן בהקדם האפשרי, כי המספרים הם פשוט עצומים".
קראו עוד:
לשאלה, איזה מקומות מדאיגים במיוחד את אנשי ארגון הבריאות העולמי, השיבה: "הודו, ברזיל, אירופה. מדינות רבות סופגות מהלומה, נסגרות שוב. אנחנו רואים את זה בפולין, באיטליה, בספרד, בגרמניה. כל מדינה שהחליטה שהאוכלוסייה שלה צריכה לשוב לחיים כרגיל, לא מתמודדת עם זה היטב. בלי חיסונים המגפה לא באמת תדעך בשום מקום, ולא רק זה: הסכנה הגדולה היא שככל שהעולם ימשיך לא להיות מחוסן, המוטציות ימשיכו להתפתח ממש מתחת לאף, וכמה מהווריאנטים עלולים להיות לא נעימים כל כך.
"מדינות רבות סופגות מהלומה, נסגרות שוב. אנחנו רואים את זה בפולין, באיטליה, בספרד, בגרמניה. כל מדינה שהחליטה שהאוכלוסייה צריכה לשוב לחיים כרגיל, לא מתמודדת עם זה היטב. בלי חיסונים המגפה לא באמת תדעך בשום מקום"
"הווריאנט שמשתלט כרגע, כפי שנראה לנו, הוא הבריטי. הוא מתפשט במהירות, אבל עדיין רגיש לחיסונים ולא כל כך מחמיר את התחלואה, אלא פשוט מתפשט כמו שריפה. אבל אם יבוא וריאנט שהחיסון לא יהיה עמיד נגדו, לא יהיה טוב כל כך".
1 צפייה בגלריה
חופרים קברים לקורבנות הקורונה בסאו פאולו, ברזיל, בשבוע שעבר. "העולם עדיין סובל קשות מהווירוס"
חופרים קברים לקורבנות הקורונה בסאו פאולו, ברזיל, בשבוע שעבר. "העולם עדיין סובל קשות מהווירוס"
חופרים קברים לקורבנות הקורונה בסאו פאולו, ברזיל, בשבוע שעבר. "העולם עדיין סובל קשות מהווירוס"
(צילום: רויטרס)
ד"ר ניצן נשאלה אם יש איזושהי אינדיקציה לווריאנט כזה שמדאיג אותה ועלול לחרב את מבצע החיסונים. תשובתה: "כן, 'לחרב', זו המילה. הווריאנט הברזילאי הוא כזה, ויש גם וריאנט שיצא מדרום אפריקה. ויש היום מעין בני כלאיים של הווריאנט הבריטי עם חלק מהדברים האחרים, ואנחנו עוקבים אחריהם. אם מדינות לא יתחסנו, החשש שיצמחו וריאנטים חדשים הוא עצום, מתעצם".
לשאלה מהי עמדתה בנושא חיסון הילדים, ששנוי במחלוקת, השיבה: "הנושא עדיין במחלוקת, ואנחנו עדיין לא ממליצים על זה, אבל ברגע שתהיה המלצה, ישראל תהיה כמובן בין המדינות שיישבו וישקלו אותה. כרגע, זה עדיין לא רלוונטי, אבל מתקרב היום, לדעתי, שבו ההחלטה האמיתית בנושא תעמוד בפני כולנו".
בהנחה שארגון הבריאות העולמי יאשר את חיסוני הילדים, האם את חושבת שצריך לחסן ילדים, או לחכות עם זה - נשאלה ד"ר ניצן. "אני חושבת שקודם כל צריך לדאוג שהמדינות סביבנו יחוסנו, לא רק ישראל עצמה, כי אחרת זה לא יעזור לטווח ארוך", ענתה. "לגבי הילדים - ברגע שאפשר יהיה לחסן אותם, הייתי שוקלת את זה בחיוב. כרגע זה מוקדם מדי. חשוב לי גם לומר שאני מאוד שמחה שבישראל מקפידים על עטיית מסכות ושומרים על מרחק. זה חשוב".