בשיתוף מכון אברהמסון
5 צפייה בגלריה
ורד אברהמסון
ורד אברהמסון
ורד אבוטבול
"כשהייתי בת 8 ההורים שלי לקחו אותי לדיאטניות, ורשמו אותי לקבוצות ספורט ולחוגים. כילדה לא הבנתי שרוצים בטובתי ובהדרגה עליתי עוד ועוד במשקל בתיכון ובהמשך בצבא. היו תקופות שהחלטתי לאהוב ולקבל את עצמי במשקל עודף, ותקופות אחרות שבהן הרגשתי שאני חייבת לרדת במשקל, והנה אני אוטוטו מצליחה", מספרת שחר דור, 21, חיילת משוחררת, מקרית אונו, ששקלה בשיאה 99.9 קילוגרמים.
"בתקופות שניסיתי לעשות דיאטות, הרגשתי שעם כל הרצון שלי למשמעת עצמית, יש מאכלים מסוימים כמו בצקים, שוקולד ופסטות, שגם אם אני הכי שבעה שאפשר, אני עדיין יכולה להמשיך לאכול אותם. וכל הזמן שאלתי את עצמי למה אני לא מסוגלת להתאפק".
"כשהקורונה פרצה לחיים שלנו, ההורים שלי היו מאוד לחוצים שאחלה בקורונה באופן קשה, כי השמנה היא מחלה. הייתי מאוד פסימית לגבי עצמי כשהגעתי לגמילה מסוכרים ומפחמימות ממכרות באברהמסון. בכל הפעמים שניסיתי דיאטות, אני זו שגרמה לכישלון כי לא האמנתי בעצמי בכלל. יחד עם זאת החלטתי להתחייב ולהתחיל בתהליך".
"באברהמסון חשתי הקלה עצומה: זו הייתה הפעם הראשונה שהבנתי למה אני לא מסוגלת להתאפק. הבנתי שאין שום קשר למשמעת עצמית, אלא לפיזיולוגיה. קמח לבן וסוכר לבן משפיעים עליי ממש כמו סמים! הכותרת גמילה היא לכאורה מוזרה אבל כדי להימנע מסוכרים ומפחמימות ממכרות צריך לעבור גמילה ממש כמו גמילה מעישון או מסמים".
"אחרי הטיפול באברהמסון, האוכל לא עורר בי יותר את אותן תחושות שהיו לי לפני הטיפול. לא התגריתי כשראיתי משהו טעים ולא הרגשתי צורך או עניין במשהו מתוק".
"חצי שנה עברה מאז הטיפול והפחתתי 22 ק"ג. אני מאוד מרוצה מהתוצאה וממש מרגישה שנולדתי מחדש. לפני כן הרגשתי לא נוח עם הגוף שלי, לא התחשק לי לקנות בגדים או להתלבש, גם לא רציתי להירשם לחדר כושר, מתוך מחשבה שכולם מסתכלים עליי. כל הזמן הייתי נורא עייפה ולחוצה. התעסקתי כל היום וכל יום במראה שלי ובאיך להיראות טוב יותר בעמידה או בישיבה. היום אני מרגישה שהסירו ממני לחץ שהיה בתוכי כל הזמן בגלל הנראות וההרגשה שלי. העצבים והכעס העצמי התפוגגו. אני קמה בבוקר מלאה אנרגיות, רגועה ומרוצה עם דרייב להתחיל את היום. אני מרגישה בריאה וזו תחושה שלא הכרתי עד היום".
"ערכי הכולסטרול והסוכר בדם שלי היו במצב לא טוב מגיל מאוד צעיר. הרבה פעמים נמנעתי מביקור אצל הרופא כי לא רציתי לשמוע שאני צריכה 'לקחת את עצמי בידיים'. בדיקות דם היו הדבר הראשון שעשיתי אחרי שהתחלתי לרזות, ובפעם הראשונה מזה עשר שנים שערכי הכולסטרול, השומנים בדם והסוכר תקינים".
"ספורט תמיד עשיתי. אני שחקנית כדור יד לשעבר וגם מתאמנת פעם בשבוע עם מאמנת אישית, אבל היום אני מתאמנת בלי 'חגורת בטן' של 22 קילו".

"16 קילוגרמים פחות בחודשיים וחצי"

"בפעם הראשונה בחיים שעשיתי דיאטה, החזקתי מעמד 8 שעות ונשברתי. אחר כך כבר לא ניסיתי", מספר אריה בורה, 52, נשוי ואב לשלוש בנות, עובד עיריית תל אביב מקרית עקרון. "מאז שאני זוכר את עצמי לא אכלתי בריא במיוחד: בורקסים, בגטים, לאפות, פיתות, אכילה בלילה. לפני 15 שנים שיחקתי כדורגל והייתי רזה, אבל אחרי שנפצעתי ברגל ולא יכולתי להתאמן, התחלתי לאכול יותר, ומ-74 קילוגרמים עליתי ל-102.5 קילוגרמים".
"לגמילה מסוכר ומפחמימות ממכרות באברהמסון הגעתי לאחר שגיליתי שאני סובל מסוכר גבוה. הרופא אמר שאני צריך להתחיל לקחת כדורים ולא רציתי. כשהגעתי לאברהמסון הבנתי שאם אני רוצה להצליח, אסור לי לאכול יותר פיתות. לא קיבלתי את זה טוב ונלחצתי, רציתי אפילו לקום וללכת, אבל החלטתי לנסות".
"אחרי הטיפול הלכתי לאירוע עם שפע של עוגות. ראיתי את העוגות ולא היה לי חשק. גם פיתות לא רציתי. מאז הטיפול אני לא אוכל מטוגנים, לחמים ובצקים. לעומת זאת, אני אוכל לחם כוסמין, קוטג' 5% ובשר צלוי בלי הפיתה".
"התחלתי בתהליך לפני כחודשיים וחצי וכבר ירדתי 16 קילוגרמים. הסוכר שלי פחת מ-110 ל-91, וגם הכולסטרול שהיה מאוד גבוה הפך לתקין. בשבועיים האחרונים התחלתי לשחות ולהתאמן בחדר כושר, ואפילו לקחתי שיעורים פרטיים לשיפור טכניקת השחייה. לפני כן היה לי קשה לשרוך נעלים והיום אני קליל, עולה במדרגות ולא מתעייף. מרגיש בריא יותר ועברו רק חודשיים וחצי! אני בשיא ההתלהבות, כל יום יורד עוד 300-400 גרם וזה מדרבן אותי".
"אשתי, שעברה ניתוח מיני מעקף קיבה לטיפול בהשמנת יתר, אמרה שאם היינו יודעים על הגמילה באברהמסון לפני שעברה ניתוח, היינו הולכים יחד לטיפול ונמנעים מניתוח".
5 צפייה בגלריה
בורה אברהמסון
בורה אברהמסון
אריה בורה
"אברהמסון פתרו לי מהשורש את בעיית המשקל העודף"
אחרי כל הריון עליתי כ-40 קילוגרמים. בהריון הראשון נדרשו לי שלוש שנים להשלת כל המשקל העודף. בהריון השני התקשיתי לקבל את העובדה שהגעתי לממדים האלה שוב. מיד אחרי שילדתי ניסיתי כל דיאטה אפשרית: אבקות, סדנאות קבוצתיות, דיאטניות פרטיות ותמיד נשברתי מהר", מספרת ורד אבוטבול, 34, נשואה ואם לשניים, עובדת אינטל, מקרית גת ששקלה 87 קילוגרמים.
"לפני כשלושה חודשים החלטתי לעבור גמילה מסוכרים ומפחמימות ממכרות באברהמסון מתוך מחשבה שאולי סוף סוף אצליח לפתור את הבעיה מהשורש. הופתעתי לגלות שבעיה שנלחמתי בה שנים, נפתרה לחלוטין לאחר שהפסקתי לאכול סוכר ופחמימות ממכרות. אחרי הטיפול נגלה לי עולם אחר. פתאום לא מתחשק לי לאכול את השניצל ולחם הבית ביום שישי. גם החולשה שלי לנחשי גומי ולחטיפים נעלמה. בשונה מהדיאטות שהתנסיתי בהן, אני לא יורדת קצת במשקל ואז מרשה לעצמי לאכול. אני גם לא מתנפלת על כמויות האוכל שאכלתי לפני כן. גם אם אני חורגת בחגים, אני עדיין לא אוכלת סוכרים ופחמימות ממכרות. פעם בחודש אני מפנקת את עצמי בעוגת שמרים שאני מכינה מכוסמין מלא ללא סוכר ועם ממרח נוטלה שאני מכינה בעצמי".
"ירדתי כבר 14 קילוגרמים ואני סופר מרוצה. גם בעלי מאוד מרוצה. שילמתי כל כך הרבה על דיאטות ועכשיו סוף סוף הצלחה. אין קושי בתהליך שהפך לאורח חיים. בשבועות כולם נהנו מארוחה ללא סוכר ופחמימות ממכרות, עם פיצה מכוסמין מלא, פסטה עדשים מוקרמת וסלטים".
5 צפייה בגלריה
ורד אברהמסון
ורד אברהמסון
ורד אבוטבול

"בזכות הגמילה נפטרתי מכאבי בטן, מהם סבלתי במשך שנים"

"כשהייתי בת 40, חודש וחצי בלבד אחרי שהתחתנתי בפעם השלישית, גיליתי שאני חולה בסרטן בלוטת התריס. לאחר שהסירו לי את הבלוטה בניתוח, התחלתי להשמין. סבלתי מכבדות כללית בגוף, בקושי ירדתי במדרגות, לא הצלחתי להתכופף ובוודאי שגם לא הצלחתי לעשות דברים שאני אוהבת, כמו לרקוד. בנוסף, ניסיתי להרות, ולאחר שזה לא קרה באופן טבעי, התחלתי טיפולי פוריות שנמשכו חמש שנים. הטיפולים היו מאוד קשים, כואבים ועמוסים, ואחרי כל טיפול שנכשל חוויתי אכזבה מאוד גדולה. השוקולדים, הקולה, הבורקסים והפיצות היו נחמה הולמת. במהלך כל התקופה עליתי 11 קילוגרמים עד שהריתי עם תאומות", מספרת חגית קוריאנסקי (49), נשואה ואם לשלושה בנות, סוכנת ביטוח מפתח תקוה.
"שלוש שנים אחרי הלידה עדיין לבשתי שמלות הריון. נראיתי רע, התקשיתי להרים את הבנות, ולא נתתי דוגמא אישית כשאכלתי שוקולד, במבה נוגט ושתיתי קולה. ניסיתי סדנת דיאטה קבוצתית ולא התאים לי לספור קלוריות ולאכול כל שלוש שעות. ידעתי שהבעיה שלי היא קולה, שוקולדים, בורקס טורקי, ג'חנון בשבת ופסטות. כשהבת הגדולה שלי (21) טסה לחו"ל והציעה שאעשה משהו עם עצמי, פניתי לאברהמסון".
5 צפייה בגלריה
חגית אברהמסון
חגית אברהמסון
חגית קוריאנסקי
"אחרי הטיפול באברהמסון, לא התחברתי ולא האמנתי שאצליח בתהליך. בדרך הביתה אפילו התקשרתי להגיד להם שזה לא עובד. אבל פתאום ראיתי שאני לא נוגעת במתוק ושאני אדישה לקולה. עוברת ליד ולא נוגעת. אחרי שבוע פיתחתי גם אדישות מטורפת לפיצות ולפסטות".
"מתחילת התהליך עברה שנה והיום אני שוקלת 60 קילוגרמים. הרחבתי את התפריט שלי, ואפילו התחלתי לאכול סלמון בתנור שלא אהבתי. גם הקיבה שלי מחבבת את התפריט החדש. מעל 20 שנה שהקיבה שלי ניהלה לי את החיים. הייתי נכנסת לשירותים פעם בשבוע, עם כאבי בטן נוראים, מתחילה בעצירות ומסיימת בשלשולים. התהליך ניקה לי את הקיבה. לפני כשבועיים ביקרתי את הבת שלי בסן פרנסיסקו, וגיליתי שאצלם עדיין לא שמעו על תזונה ללא סוכר ופחמימות ממכרות. נאלצתי לאכול דברים שלא ידעתי את תכולתם ומיד סבלתי מכאבי בטן. כשחזרתי לישראל מיד חזרתי למסלול והכאבים עברו".
בשיתוף מכון אברהמסון
פורסם לראשונה: 09:12, 24.05.21