לא רק בדיקות בשדה התעופה – אלא גם חיסונים: בעקבות פניית בתי חולים וגורמים נוספים במערכת הבריאות למשרד הבריאות – משרד הבריאות דן בימים האחרונים בהקמת תחנות חיסון לישראלים השבים ארצה מחו"ל כבר בנתב"ג, וזאת במטרה לספק להם הגנה מסוימת מפני הקורונה עם הגעתם ארצה.
1 צפייה בגלריה
חוזרים לישראל נתב"ג
חוזרים לישראל נתב"ג
חיסונים כבר בנתב"ג
(צילום: שאול גולן)
הנושא עלה אתמול בדיון נוסף של בכירי המשרד, ואולם החלטה סופית טרם התקבלה בנושא. אם התוכנית תצא לפועל, הראשונים שיתחסנו יהיו ישראלים שמגיעים ארצה בקבוצות, ובשלב הראשון רק כאלו שלא ביטלו את חברותם בקופת החולים בזמן שבו שהו בחו"ל. כבר כיום ישראלים רבים ששבים ארצה ואינם חברים בקופת חולים לא יכולים להתחסן על פי התקנות, ואולם רבים עושים זאת במוקדי החיסונים של מגן דוד אדום.
"הנושא אכן עלה לדיון בימים האחרונים במשרד הבריאות", אישר בכיר במשרד. "אחד העניינים המרכזיים שיש לפתור הוא בנושא חיסון הישראלים שאינם עוד חברים בקופת חולים”. את ההחלטה הסופית בעניין צפוי לקבל פרופ' חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות.
גורם באחד מבתי החולים סיפר כי לאחרונה נעשתה פנייה למשרד הבריאות בבקשה לחסן ישראלים השבים ארצה. "אם הפרויקט יחל באופן מיידי אולי יהיו ישראלים שיגיעו ארצה וכבר בליל הסדר ייהנו מרמת הגנה כלשהי", הסביר הגורם.
בתוך כך, אתמול התייחס שר הבריאות יולי אדלשטיין בישיבת הממשלה להקלות נוספות במתווה הכניסה לנוחתים בנתב”ג והבהיר כי משרדו לא יסכים להגדלת מכסת השבים מחו"ל ל־4,000. "הדבר היחיד שיכול לקלקל לנו את כל השיפור זה פתיחת נתב"ג", אמר אדלשטיין. "זה יכול לגמור לנו את כל מבצע החיסונים. לא עוד עשרה במסעדה או באולם, לא אוהדים ביציע או בני נוער – רק זה".
"הווריאנטים שייכנסו מסכנים אותנו מאוד", הזהיר אדלשטיין והוסיף כי "עמדת משרד הבריאות תוצג בבג"ץ, ולפיה עד 3,000 ביום ייכנסו, לא יותר".
הדיון בישיבת הממשלה התקיים על רקע עתירה לבג"ץ שדרשה לפתוח את השמיים כדי לאפשר לאזרחים להגיע לישראל כדי להצביע בבחירות. בהחלטת ממשלה קודמת בעניין נקבע כי יורשו להיכנס ארצה 3,000 איש מדי יום, אך בפועל שרת התחבורה מירי רגב לא יישמה את ההחלטה במלואה ואיפשרה את כניסתם של 1,500 נוסעים בלבד מקומץ מדינות.
לבסוף החליטה אתמול הממשלה כי תעמוד בבג"ץ מאחורי החלטתה לאפשר כניסה של 3,000 נוסעים ביום לכל היותר עד 20 במארס.
בנוסף, בהתייעצות עם שרי הבריאות והחוץ, משרד התחבורה יאפשר השבוע טיסות מיעדים נוספים, בהם מדריד, אמסטרדם, לרנקה ואדיס־אבבה. זאת על מנת לאפשר את חזרת הישראלים לארץ לקראת הבחירות.