אחרי ששמענו שוב ושוב על ערים אדומות: גבעת-שמואל עושה היסטוריה והיא העיר הראשונה שבה אין חולי קורונה פעילים. בשורות מעודדות נוספות: בגבעתיים, באלעד ובקריית־ביאליק וכן בערים רבות נוספות יש פחות מ-15 חולים בכל אחת מהן.
קראו עוד:
ועל רקע החדשות האלה מתברר כי מחלימי הקורונה אינם ממהרים להתחסן. לפני כחודש החליט משרד הבריאות להתיר לאלה שחלפו שלושה חודשים מהחלמתם לקבל מנה אחת. מנתוני קופת חולים כללית עולה כי 57% מהמחלימים לא התחסנו. במכבי לא התחסנו 67%, ובקופת חולים לאומית לא התחסנו 72%.
1 צפייה בגלריה
מחלימים מתחסנים
מחלימים מתחסנים
מחלימים מתחסנים, אבל לא ממהרים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
הצוות לטיפול במגפות במשרד הבריאות דן באחרונה באפשרות שלא להעניק תו ירוק למחלימים שאינם מתחסנים. אם כי נכון להרגע אין נתונים המצביעים על מגמה של הידבקות חוזרת בקרב מחלימים, וכרגע נראה כי סיכוייהם להידבק שנית נמוכים מאוד.
המנהל הרפואי של תחום הקורונה במאוחדת, ד"ר דוד דביר, אמר אתמול: "הייתה המלצה למחלימים להתחסן, אך זו לא חובה. כשמדובר במחלימים אין חובת חיסון כדי לקבל תו ירוק, ויש שאלה האם להשאיר את המצב כמו שהוא. בשלב זה אין לנו מספיק מידע כדי שנחליט על חובת חיסון למחלימים".
בקופת חולים לאומית אמרו כי שיעור ההתחסנות בקרב המחלימים נמוך: "חלק מהמחלימים באים, אך יש פחות היענות מאלו שלא חלו".
ד"ר דורון דושניצקי, מרכז תחום הקורונה בלאומית, הסביר כי המחלימים לא באים להתחסן משום שהם מקבלים מידע שלפיו הם מוגנים בשל היותם מחלימים. "גם הרופאים אומרים להם זאת, וגם התו הירוק שיש להם מסמל עבורם את החסינות שלהם. רבים מהם מעדיפים לחשוב על זה ולקחת את הזמן. בנוסף, חלק מהמחלימים חלו בחודשים האחרונים ולכן הם מרגישים שזה עוד מוקדם מדי עבורם להתחסן. היום אין כבר מאבק על תורים, אבל אם הייתי צריך לתעדף - הייתי מעדיף להגיע לאלו שלא חלו מאשר למתחסנים. אבל בהחלט אנחנו אומרים שלהתחסן גם אחרי החלמה זה טוב ואולי אפילו מומלץ".