מגפת הקורונה תישאר איתנו עוד זמן רב, כנראה, ואיתה גם המסכות. יוזמה חדשה שהובילה ח"כ שירלי פינטו (ימינה) תסייע לאזרחים כבדי שמיעה לקרוא שפתיים מבעד למסכה: משרד הבריאות אישר שימוש במסכות שקופות, בשלב זה לצוותים רפואיים בלבד, והנחה את בתי החולים להחזיק מלאי מספיק של מסכות כאלו שישמשו את הצוותים מול מטופלים כבדי שמיעה.
קראו עוד:
בישראל חיים כ-850 אלף חירשים וכבדי שמיעה, ורבים מהם נעזרים בקריאת שפתיים כדרך התקשרות עם אוכלוסיית השומעים. מגפת הקורונה הקשתה עליהם לתקשר, שכן מסכות הפנים מסתירות את תנועות השפתיים. בעקבות זאת פנתה ח"כ פינטו לשר הבריאות ניצן הורוביץ וביקשה כי יאשר שימוש במסכות שקופות כדי לסייע למטופלים חירשים וכבדי שמיעה. משרד הבריאות בחן את המסכות השקופות הזמינות בישראל, ואגף הרישוי אישר את השימוש בחלק מהן.
1 צפייה בגלריה
 בתי החולים יצטרכו להחזיק מלאי מסכות כאלו החל ב-1 באוגוסט
 בתי החולים יצטרכו להחזיק מלאי מסכות כאלו החל ב-1 באוגוסט
בתי החולים יצטרכו להחזיק מלאי מסכות כאלו החל ב-1 באוגוסט
(צילום: Civility)
היום (ב') הודיע משרד הבריאות לבתי החולים כי החל ב-1 באוגוסט יהיה עליהם להחזיק מלאי מספיק של מסכות שקופות, שישמשו צוותים רפואיים מול מטופלים כבדי שמיעה. "תראו מה קצת רצון טוב יכול לעשות", אמרה על כך ח"כ פינטו, כבדת שמיעה בעצמה. "מה שתקוע שנה וחצי, נפתר בתוך שלושה ימים בלבד. אני רוצה להודות לשר הבריאות, שעבד במרץ כדי לאשר את השימוש במסכות השקופות למען ציבור שלם שעד כה נתקל בקשיים מיותרים בעת טיפולים רפואיים".
ממשרד הבריאות טרם נמסר אם בכוונתו לאשר שימוש במסכות שקופות גם לקהל הרחב מחוץ לבתי החולים, ולא ניתנה תשובה לשאלה, מדוע ההנחיה ניתנה רק לבתי החולים ולא לקופות החולים.