מגרמוב בן ה-16 וחצי הובהל לפני כשלושה שבועות לאחר שנשרף בכל חלקי גופו לבית החולים איכילוב, בו כלל אין יחידה לכוויות, לאחר שבשיבא הודיעו כי אין להם מקום. הוא הועבר רק אחרי שלושה וחצי ימים לשיבא, שם נפטר.
1 צפייה בגלריה
ניג'אט מגרמוב
ניג'אט מגרמוב
"ניתן היה לעשות מאמץ כדי להביאו ליחידה". ניג'אט מגרמוב בן ה-16 וחצי
(באדיבות המשפחה)
גורמים בבית החולים סיפרו על תחושות קשות בקרב העובדים באשר לשאלה האם ניתן היה לפנות את מגרמוב לשיבא, שם נמצאת יחידת הכוויות הלאומית ואולי אף להציל את חייו. בעוד חלקם טוענים כי ניתן היה לעשות מאמץ כדי להביאו ליחידה, אחרים מסבירים כי הדבר היה מביא לפגיעה בחולים האחרים.
בישראל 36 מיטות בלבד לטיפול בכוויות בבתי החולים בישראל, ומבדיקת ynet ו"ידיעות אחרונות" עולה כי בשנים האחרונות לא נוספו מיטות חדשות לטיפול בכוויות למרות בקשות שהופנו למשרד הבריאות.
בדצמבר 2018 פנה המשנה למנכ"ל שיבא, פרופ' ארנון אפק, למנכ"ל משרד הבריאות דאז, משה בר סימן טוב, בדרישה להקצאה של מיטות נוספות לצורך טיפול בכוויות ילדים. "לאור היותנו מרכז מוביל לטיפול בנפגעי כוויות במבוגרים אנו נדרשים בפועל לטפל גם בנפגעי כוויות בילדים", כתב אפק.
בבית החולים ציינו כי הם ערוכים לפתיחה מיידית של 8 מיטות חדשות במידה ויינתן האישור להקצאת התקנים. עד לרגע זה, בית החולים לא קיבל את הקצאת התקנים ובכל מקרה צפוי לפתוח בחודשים הקרובים 4 מיטות חדשות לטיפול נמרץ בילדים, בשלב הראשוני במימון עצמי.
"לא יכול להיות שבמדינה עם תשעה מיליון אזרחים לא הוקמה עד היום יחידת כוויות אחת שניתן לקרוא לה יחידה לטיפול נמרץ לילדים, ולא ייתכן שתהיה רק אחת", אומר פרופ' יוסי חייק, מנהל המערך לכירורגיה פלסטית והמרכז הלאומי לטיפול נמרץ כוויות. "כמעט בכל רגע נתון הכל מלא, וזה נכון לילדים ולמבוגרים".