אתם הורים לילדים שלומדים בגן או בכיתה א' עד ו'? זכרו לעשות להם בדיקת אנטיגן לפני החזרה ללימודים מחר (ג'). את הבדיקה צריך לערוך היום (ב'). במקרה שהבדיקה חיובית על הילד להישאר בבית.
מדובר במבצע הבדיקות השלישי מאז פתיחת שנת הלימודים. הראשון בוצע עם החזרה מהחופש הגדול והשני לאחר החגים. מטרת הבדיקות: להבטיח שכל התלמידים שחוזרים ללימודים אינם חולים בקורונה ובכך למנוע בידודים והדבקות.
במקביל ימשיך להתקיים מודל כיתה ירוקה בבתי הספר היסודיים ובגנים, שלפיו מרגע שמתגלה ילד מאומת נדרשים הצוות החינוכי והתלמידים לבצע בדיקות במשך שבעה ימים.
1 צפייה בגלריה
ערכה של בדיקת אנטיגן בבית ספר בירושלים
ערכה של בדיקת אנטיגן בבית ספר בירושלים
בדיקות אנטיגן לילדים
(צילום: EPA)
"ידיעות אחרונות" ו-ynet מציגים סדרת שאלות ותשובות להורים שעדיין לא ממש ברור להם מה צריך לעשות לקראת החזרה ללימודים.

מתי עליי לבצע את הבדיקה לילד?

היום - ה-6 בדצמבר (ב' בטבת) – יום לפני תחילת הלימודים. תלמידים שלא יצאו לחופשת חנוכה, כמו ילדי החברה הערבית, אינם צריכים להיבדק.

איך נקבל את ערכת הבדיקה?

הערכות חולקו לתלמידים בבתי הספר ולהורי ילדי הגן עוד לפני חופשת החג. לא קיבלתם את הערכה? צרו קשר עם בית הספר כדי לקבל אותה. לא נותרו שם ערכות? פנו למחלקת החינוך של הרשות המקומית או לנאמן הקורונה ברשות.

איך אדע כיצד לבצע את הבדיקה?

לכל ערכה מצורפות הנחיות. אפשר למצוא הוראות גם בפורטל הורים, כולל סרטונים, במספר שפות.

כיצד ולמי לדווח על תוצאות הבדיקה?

יש מספר דרכים: טופס מקוון בפורטל הורים, טופס ידני מודפס או הצהרה בכתב יד שאותם תביאו לבית הספר או לגן. ההצהרה חייבת לכלול את השם המלא של הילד, מס' תעודת הזהות שלו, השם המלא של ההורה, אישור שבוצעה בדיקת אנטיגן על פי ההנחיות וציון תוצאת הבדיקה.

מה לגבי ילדים שלא יעשו את הבדיקה?

כניסתם לבית הספר או לגן תיאסר, עד להצגתה.

התקבלה תשובה חיובית בבדיקה, מה לעשות?

לא לשלוח את הילד ללימודים, לבצע בדיקת PCR בתחנה הקרובה למקום מגוריכם ולפעול הלאה לפי הנחיות משרד הבריאות.

מה אם הילד יחזור ללימודים מאוחר יותר?

עליו לבצע את הבדיקה יום קודם לכן, ולהציגה עם החזרה למוסד החינוכי.

מי פטור מביצוע בדיקה?

תלמידים בעלי תו ירוק; תלמידים עם צרכים מיוחדים שהוצגה לגביהם הצהרה חתומה על כך שיש להם תעודת נכה שהנפיק המוסד לביטוח הלאומי; תלמידים עם צרכים מיוחדים שהוצגה לגביהם הצהרה חתומה שלפיה נקבעה להם זכאות לשירותי חינוך מיוחדים בוועדת זכאות, ואפיון עקב אחת או יותר מהמוגבלויות המפורטות לפי סעיף 7(א)(1) לחוק חינוך מיוחד.