"אנחנו רוצים להודות למשפחתו של איתי על אצילות הנפש" – כך אמרה אתמול אמו של אור חי שאול, שזכה לתרומת ריאות שנלקחו מגופו של איתי בליץ בן ה־14, שנפטר לפני מספר ימים.
קראו עוד:
איתי ז"ל, תלמיד חטיבת הביניים "השקמים" בהוד־השרון, הגיע לפני מספר ימים לבית החולים מאיר בכפר־סבא כשהוא במצב קשה, תוך שצוות מד"א מבצע בו פעולות החייאה. הוא הובהל למחלקת טיפול נמרץ ילדים, בבית החולים נלחמו על חייו, אך הרופאים נאלצו לקבוע לאחר זמן מה כי הוא במצב של מוות מוחי.
1 צפייה בגלריה
איתי בליץ בן ה־14, נפטר בפתאומיות אבריו נתרמו
איתי בליץ בן ה־14, נפטר בפתאומיות אבריו נתרמו
איתי בליץ בן ה־14, נפטר בפתאומיות ואבריו נתרמו
(צילם: באדיבות המשפחה)
כשמשפחתו קיבלה את הבשורה הקשה, היא ביקשה לתרום את איבריו ולהציל חיים. וכך, במבצע מורכב ומשולב, ליבו הושתל בנערה בת 15 במרכז הרפואי שיבא, הכבד הושתל בגבר בן 56 באיכילוב, כליה בילדה בת 12 בשניידר, כליה שנייה בצעירה בת 18 ברמב"ם, ושתי ריאותיו הושתלו בגופו של אור חי שאול (25), תושב קריית־אתא, גם כן בשיבא. אחת מקרניותיו הושתלה במרכז הרפואי מאיר.
"התקשרו אלינו בהפתעה, אמרו להגיע מהר ותוך כמה שעות הוא נותח. הוא שאל מי התורם ולא אמרנו לו עד אתמול בערב. כשהבין שזה ילד בן 14, הוא היה נסער מאוד"
"רק אחרי ההשתלה קיבלנו הודעה שהתורם הוא ילד בן 14”, סיפרה אמו, דליה, “היינו שמחים לדבר איתם ולהודות להם. זה לא מובן מאליו. כשסיפרנו על כך לאור, דמעות זלגו מעיניו".
בנו של המושתל שקיבל את הכבד של איתי סיפר: "התקשרו אלינו בהפתעה, אמרו להגיע מהר ותוך כמה שעות הוא נותח. הוא שאל מי התורם ולא אמרנו לו עד אתמול בערב. כשהבין שזה ילד בן 14, הוא היה נסער מאוד".
משפחתו של איתי ז"ל מסרה: "אנו מאחלים למושתלים ולבני משפחתם בריאות שלמה ואריכות ימים".