כ-20 חולים אונקולוגיים ובני משפחותיהם הפגינו הבוקר (ד') בכניסה לבית החולים וולפסון בחולון בדרישה לפתרון המשבר שעלול להוביל לסגירת המכון האונקולוגי בבית החולים. המשבר נוצר עקב סכסוך בין ד"ר רונן ברנר, מנהל המערך האונקולוגי, להנהלת המוסד והמנהלת ד"ר ענת אנגל. ההנהלה טוענת כי ברנר מתעמר בעובדיו, ואילו משפחות החולים טוענות שההנהלה מתנכלת לו באופן אישי, בין היתר בשל העובדה שהוא פועל עבורן להשגת טיפול רפואי מתקדם ויקר יותר. משרד הבריאות פתח בשבועות האחרונים בתהליך גישור בין הצדדים.
קראו עוד:
2 צפייה בגלריה
הפגנה נגד סגירת מחלקה אונקולוגית וולפסון
הפגנה נגד סגירת מחלקה אונקולוגית וולפסון
ההפגנה ליד בית החולים וולפסון. "אנשים באו לקבל טיפול, ולא היה מי שיטפל בהם"
(צילום: אדיר ינקו)
לאחרונה שובשה הפעילות במכון מצד הצוות הסיעודי שעובד בו, ומשרד הבריאות הורה באופן חריג על העברת המטופלים לבתי החולים שיבא ואיכילוב.
אחת המפגינות, ניצן סיטבון מחולון, שאמה מטופלת במכון, סיפרה: "לפני שנתיים גילינו שאמי חולה בסרטן הלבלב עם גרורות בכבד, ונזקקנו לטיפולים כימיים. הגענו לשיבא כדי לקבל חוות דעת רפואית, ונאמר לנו שנותרו לה שלושה חודשים לחיות, אבל אם תתחיל טיפולים, אולי תגיע לשישה חודשים. התחלנו טיפולים באיכילוב, אבל בטיפול השני היא קיבלה אירוע מוחי. ידענו שהיא לא יכולה להמשיך בפרוטוקול הרפואי הזה, והגענו לד"ר רונן ברנר, שמה שמאפיין אותו זה יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.
"ד"ר ברנר קרא את הדוח הרפואי שלה, הודיע שיש מה לעשות, ומיד הכניס אותנו לטיפול. אמי עדיין איתנו. הטיפול שלה ניתן אחת לשבוע, ואנחנו מגיעים למכון כשמרחף עליו חשש של סגירה. לפני שבועיים האחיות לא הגיעו לעבודה. אנשים באו לקבל טיפול, ולא היה מי שיטפל בהם. איפה נשמע דבר כזה? אני חוששת שהסכסוך ישפיע על החיים של אמא שלי".
מפגינה נוספת בשם מרינה, המטופלת במכון זה שש שנים, סיפרה: "ביקשתי פגישה עם מנהלת בית החולים, ולא קיבלתי תגובה. אני חיה שש שנים בזכות ד"ר ברנר. אני מבינה שיש בעיה, שמעתי משהו על יחס לא הולם לאחיות, ואני יודעת שזה שקר מוחלט. מישהו הסית את האחיות נגדו".
2 צפייה בגלריה
הפגנה נגד סגירת מחלקה אונקולוגית וולפסון
הפגנה נגד סגירת מחלקה אונקולוגית וולפסון
מרינה. "מישהו הסית את האחיות נגד המנהל"
(צילום: אדיר ינקו)
דוד כריס, מטופל נוסף, אמר: "אנחנו נילחם עבור ד"ר ברנר, כי הוא נלחם עבורנו".
מבית החולים וולפסון נמסר: "ליבנו עם החולים ובני משפחותיהם. הנהלת בית החולים פועלת בכלים הקיימים בידה כדי לטפל בטענות לאירועי האלימות של ד"ר ברנר ובטענות מקצועיות נגדו מצד מטופלים. נציבות שירות המדינה ומשרד הבריאות מעורבים ופועלים בנושא גם הם. נמשיך לעשות הכול למען המטופלים שלנו ולמען הצוות הרפואי כדי לפתור את הסוגיה".
ממשרד הבריאות נמסר: "משרד הבריאות עושה כל שניתן על מנת לאפשר לחולים לקבל טיפול רפואי בטוח. מצב הדברים בין צוות הסיעוד לעומד בראש המכון נבדק בימים אלה על ידי בכירי משרד הבריאות. משרד הבריאות מכוון לתהליך גישור בין הצדדים בכפוף להסכמת כל המעורבים. ראש חטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים במשרד הבריאות וגורמים נוספים נמצאים בקשר עם מטופלים ובני משפחה. נמשיך לטפל בסוגיה עד לפתרונה המלא".