עונש כבד על הפרת סגר: קנס כולל בסך 350 אלף דולר צפויים לקבל אורחים שהגיעו למסיבת אירוסים יהודית-חרדית שהתקיימה לאחרונה בעיר מלבורן שבאוסטרליה במהלך סגר שהוטל שם בשל הקורונה. עד כה נמצאו שני חולים שהשתתפו במסיבה, ובודקים אם יש נדבקים נוספים.
קראו עוד:
ראש הממשלה של מדינת ויקטוריה, דניאל אנדרוס, אמר לתקשורת האוסטרלית, שסיקרה את הפרשה: "אני כועס ומאוכזב מהבחירה האנוכית של 69 המשתתפים להתנגד לסגר, דווקא בזמן ההחמרה בקורונה. רשויות הבריאות נאלצות להשקיע עכשיו אלפי שעות בהתמודדות עם אלפי אנשי הקשר של האנשים שהשתתפו במסיבה. את הכול ניתן היה למנוע. כולנו צריכים לעשות בחירות נכונות כדי להגביל את ההתפשטות ולא לעשות בחירות אנוכיות שמחמירות את התפשטות הווירוס".
נציב המשטרה באזור, שיין פאטון, כינה את המסיבה "שערורייתית לחלוטין" ואמר שהוא מצפה מכל אחד מהאורחים, למעט ילדים, לשלם קנס בסך 5,500 דולר. "חייבות להיות השלכות להפרת הסגר", אמר. "כל כך הרבה אנשים עושים את הדבר הנכון ודוחים אירועים. סך כל הקנסות באירוע יגיע ל-350 אלף דולר".
1 צפייה בגלריה
דניאל אנדרוז
דניאל אנדרוז
ראש הממשלה, דניאל אנדרוז. "ניתן היה למנוע הכול"
(צילום: גטי אימג'ז)
במסיבה התארסו בני הזוג מיכל פרנק ויוני רובין. בסרטון שצולם במהלכה ושהופץ ברשתות החברתיות, רואים את רובין נושא נאום אירוסים ומתלוצץ שהאירוע הוא חוקי מכיוון שמדובר ב"פגישה טיפולית קבוצתית". שכנה של מארחי המסיבה אמרה לערוץ החדשות האוסטרלי 9News שהיא "מוטרדת מאוד", מהמעשים של שכניה והוסיפה שזה גרם לה להרגיש "בושה ומבוכה גדולה".
נציב המשטרה באזור, שיין פאטון, כינה את המסיבה "שערורייתית לחלוטין" ואמר שהוא מצפה מכל אחד מהאורחים, למעט ילדים, לשלם קנס בסך 5,500 דולר. "חייבות להיות השלכות להפרת הסגר", אמר פאטון
רבים מהאורחים במסיבה היו יהודים, ודניאל אוחיון, נשיא מועצת הקהילה היהודית במדינת ויקטוריה, אמר שהקהילה מאוכזבת מהפרת הסגר שהתרחשה. לדבריו, באופן כללי הקהילה צייתה להגבלות.
ראש הממשלה אנדרוז הוסיף כי מסיבת האירוסים היא רק דוגמה להפרות סגר רבות שהתרחשו במלבורן, מה שמקדם את הסגר הבא. המשטרה הזהירה שגם תושבים שיפרו סגר בעתיד, יקבלו קנסות.