האם מותו של יוסף נעים ז"ל שנפטר אתמול (ב'), נגרם מפוסט קורונה? פרופ' יניב שרר, סגן מנהל בית החולים ברזילי, מסביר על המקרה.
יש לך איזשהו מידע אמין יותר? "אנחנו יודעים שלאחיות והילד שנפטר אין כרגע קורונה כלומר הוא לא נפטר ממחלת קורונה פעילה לא מהווריאנטים המוכרים לנו, גם לא מהאומיקרון. אנחנו יודעים שהם מחלימים מקורונה, שחלו בה לפני כחודש חודש וחצי. ההשערה שלנו שהיות ומדובר במחלת חום שהופיע פחות או יותר אצל כל ילדי הבית, מדובר במשהו אחר, אולי אפילו משהו יותר טריוואלי כמו איזה וירוס או חיידק".
מה שלום האחיות? "כל האחיות במצב טוב, מאושפזות במחלקת הילדים הרגילה ולא בטיפול נמרץ ילדים. הן לא נמצאות בסכנה לחייהן ולמען האמת אנחנו לא יודעים בוודאות מה אירע בבית. הילד הגיע אלינו למעשה שהוא ללא רוח חיים למרבה הצער".
זה אירוע טרגי ממש, מה עושים במקרים כאלה? "יש ילדים חולים, בווירוסים או בחיידקים, ובהרבה מקרים המחלות קלות. אנחנו לא יודעים מה באמת אותו המחולל. יש תמיד מקרים קיצוניים, שלפעמים התגובה הפרטנית של אותו ילד יכולה להיות תגובה סוערת. וזה מה שאני חושב שקרה פה, אבל שוב זו השערה שלי אני לא יכול להגיד את זה בוודאות".
"הוא היה ילד שמח ופעלתן שלא סבל משום מחלות ואפילו היה לו תו ירוק אחרי שהחלים מקורונה", סיפר סבו. "היה ילד חזק, קפץ ממקום למקום, כמו ילד רגיל מלא אנרגיה ושמחת חיים. הוא היה הבן היחידי במשפחה. נפל עלינו אסון שלא כתוב בשום ספר".
הוריו של יוסף נמצאים בבית החולים, לצד ארבע האחיות המאושפזות. "השם נתן, השם לקח, יהי שם השם מבורך", אמר האב יהודה יוגב נעים. "זכינו לגדל נשמה כזו קדושה טהורה ולחנך אותה שש שנים וחצי". הוא סיפר כי הבן "אהב ללמוד תורה, לקרוא".
שכנה של המשפחה סיפרה ל-ynet: "לפני כמה ימים האימא סיפרה לי שיש להם איזשהו וירוס סטנדרטי לכאורה במשפחה - של הקאות, חום, כאבי גרון. בשבוע שעבר התינוקת שלה לא הרגישה טוב, היה לה חום גבוה והיא פרכסה. היא מיד הזמינה מיד אמבולנס, בדקו אותה ואמרו שהכל תקין וזה כנראה מהחום. השבוע הבת הגדולה לא הרגישה טוב והתעלפה בסלון. מיד הזמינו שוב אמבולנס ואשפזו אותה".
חובש רפואת חירום במד"א מעוז ויברמן סיפר על פינוי הילד לברזילי: "כשהגענו למקום הובילו אותנו אל תוך הבית וראינו את הילד שוכב מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה ומיד התחלנו לבצע בו פעולות החייאה שכללו עיסויים והנשמות. העלינו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים תוך המשך ביצוע פעולות החייאה, כשמצבו קריטי". בברזילי, כאמור, נקבע מותו.