"יחד עם פתיחת המסחר, יש לשמור על אופטימיות זהירה". כך אומר פרופ' יהודה אדלר, יו"ר האיגוד האירופאי למחלות שריר וקרום הלב ודיקן הפקולטה למדעי הבריאות במרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן, בראיון לאולפן ynet הבוקר (א').
"כבר ראינו את ההתנהלות הזו בפעמים הקודמות", הוא מסביר, "הפתיחה של המסחר חשובה מאוד, עם זאת חשוב לשמור על פרופורציות ועל אופטימיות זהירה. יש עדיין 900 חולים במצב קשה נהמאושפזים בבתי חולים, רק הבוקר התבשרנו על אישה בהריון, אימא ל-4 ילדים שנפטרה יחד עם העובר שברחמה מסיבוכי הקורונה. המצב עוד רחוק מלהיות טוב, והמגפה עדיין כאן".
בתוך כך, עולה כי שיעור החיוביים אתמול (שבת) עמד על 6.4%. במרכז המידע והידע הלאומי מדגישים כי מספר המאומתים החדשים נמוך בשל מיעוט הבדיקות. בסוף השבוע יותר מ-75% מהמאובחנים היו בני פחות מ-39, כשבמקביל נמשכת הירידה במספר החולים הקשים בקרב בני 60 ומטה.
מהנתונים עולה כי אתמול בוצעו כ-18 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עמד על 6.4%. ביום שישי התבצעו כ-57 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עמד על 5.9% - הנתון הנמוך ביותר בשבועות האחרונים.
קצת יותר מ-50% מהחולים החדשים בשבוע האחרון היו בני יותר מ-60 ולמעלה מ-30% בני 40 עד 59. בנוסף למעלה מ-10% מהחולים הקשים החדשים הם בני 20 עד 39 ושיעור קטן מאוד בני פחות מ-20. עוד עולה מהנתונים כי מקדם ההדבקה נשאר יציב והוא עומד על 0.79. כלומר כל חולה קורונה מדביק ממוצע פחות מאדם אחד ולכן מדובר בסימן לדעיכה בהתפשטות המגפה. מקדם ההדבקה במגזר החרדי נמוך עוד יותר מהממוצע, ועומד על 0.65. מפרוץ המגפה נפטרו ממנה בישראל 5,563 בני אדם.
בדו"ח אמ"ן הדגישו שוב כי נדרשת אחריות אישית והקפדה על הנחיות – בפרט על רקע חג הפורים שחל השבוע. מבחינת החיסונים 31 אלף ישראלים קיבלו אתמול את מנת החיסון הראשונה ו-28 אלף את השנייה. בסך הכל 4.3 מיליון ישראלים קיבלו את מנת החיסון הראשונה.