שבוע וחצי אחרי הפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב, מת היום (שני) מפצעיו בבית החולים איכילוב אור אשכר (32) שנפצע אנושות באותו פיגוע. מלבדו נפצעו בפיגוע גם חבריו רותם מנסנו ומיכאל אוסדון. מאיכילוב נמסר כי משפחתו של אור תרמה את איבריו להצלת חיים.
5 צפייה בגלריה
אור אשכר הפצוע מהפיגוע בדיזנגוף
אור אשכר הפצוע מהפיגוע בדיזנגוף
אור אשכר
(באדיבות המשפחה)
נאטאלי אשכר, אימו של אור, אמרה: "כבה לנו היום אור נדיר באיכותו, שהרעיף רק טוב, אהבה ונתינה על כל מי שנקרה בדרכו. תודות בשמנו לכל הצוות בבית החולים איכילוב, שעשה במשך ימים כלילות כל שביכולתו במקצועיות, מסירות ורגישות. לעשרות החברים המדהימים שעטפו אותנו יום ולילה, חיבקו ובכו יחד איתנו במהלך כל השבוע שייחקק בליבנו לעולמים. לכל עם ישראל שהיה איתנו, חיזק, תמך והתפלל - כל אחד בדרכו ועל פי אמונתו".
פרופ׳ רוני גמזו, מנהל המרכז הרפואי איכילוב, אמר כי "אור הגיע אלינו לאחר החייאה ממושכת בשטח שהמשיכה בבית החולים, ומיד הורד לחדר ניתוח. שם, נגד כל הסיכויים, הצליחו הרופאים לייצב את מצבו. לצערנו, עוצמת הפגיעות הייתה קטלנית ולאחר מאבק הירואי של ימים ארוכים, בהם ראינו מלחמה של איש ברזל על חייו, נאלצנו היום לקבוע את מותו".
5 צפייה בגלריה
אור אשכר ז"ל
אור אשכר ז"ל
בתחרות איש הברזל. אשכר
(באדיבות המשפחה)
5 צפייה בגלריה
זירת הירי בתל אביב
זירת הירי בתל אביב
זירת הפיגוע והמחבל שנקלט במצלמות אבטחה
(צילום: מוטי קמחי)
פרופ' גמזו ביקש להודות "למשפחתו האצילית של אור על בקשתה לתרום את איבריו ולהציל חיים". הוא הוסיף: "לצערנו, תחת נסיבות טרגיות, זכינו כולנו באיכילוב להיחשף למשפחה מדהימה וערכית ואנו מודים להם ששיתפו אותנו בחייו של בנם ומקווים שהצלחנו לעמוד לצדם בשעה קשה זו. כשבחוץ הרוחות סוערות, נדהמנו לראות כאן במסדרון קומה 3 ליד מחלקת טיפול נמרץ כללי את הכמויות יוצאות הדופן של אלפי ישראלים, שבאו לתמוך, לחזק ולהתפלל עם המשפחה. צר לנו לבשר לעם ישראל כי לאחר 12 יום, אור הלך לעולמו".
באיכילוב אמרו כי בשעות הקרובות יחל מבצע השתלות של איבריו של אור אשכר להצלת חיים בהובלת המרכז הלאומי להשתלות. הלווייתו תתקיים בחיק המשפחה והחברים.
אור נולד ב-15 באוגוסט 1990 בירושלים, וכשהיה בן שנה עברה משפחתו ליישוב צור הדסה. הוא למד בבית הספר היסודי עין הרים ולאחר מכן בחטיבת הביניים בחוות הנוער הציוני, שם למד בכיתת ספורטאים מצטיינים בשחייה תחרותית. בתיכון הוא למד ליד האוניברסיטה בירושלים, ובצבא שירת בפלח"ן גבעתי. עם שחרורו עבר אור לגור בתל אביב והשלים תואר ראשון ושני במנהל עסקים. בשנים האחרונות עבד במספר חברות הייטק. אור אהב לטייל בעולם והתחרה במרתונים ותחרויות איש ברזל רבות - כולל באליפות העולם האחרונה שהתקיימה בהוואי.
5 צפייה בגלריה
מיכאל אסדון הפצוע מהפיגוע בדיזנגוף
מיכאל אסדון הפצוע מהפיגוע בדיזנגוף
מיכאל אוסדון
(מתוך לינקדאין)
5 צפייה בגלריה
רותם מנסנו לפני הפיגוע בדיזנגוף
רותם מנסנו לפני הפיגוע בדיזנגוף
"חזר לדבר". רותם מנסנו
(מתוך פייסבוק)
אשכר הוא בן זוג של הבלוגרית לי מנחם, שבבוקר הפיגוע פרסמה באינסטגרם סטורי שבו הציגה חבילת שוקולדים שקיבלה ממנו בזמן חופשת סקי שבה שהתה. בחודש אוקטובר האחרון אשכר השתתף בתחרות אליפות העולם ב"איש הברזל", וכתב: "זו חוויה של פעם בחיים. אני בספורט הזה ארבע שנים וחצי, והוא מוכיח לי כל פעם מחדש כמה שאין גבול לחלומות ושאין מטרה שהיא לא אפשרית".
חברו של רותם מנסנו, שנפצע גם כן בפיגוע ומאושפז באיכילוב, אמר בשיחה עם ynet: "איך מספרים לו שחבר שלו כבר לא איתנו? הוא מתחיל לדבר ולאט-לאט מורידים לו צינורות. ירדה לו הנפיחות ובסך הכול הוא נראה ממש טוב לעומת מה שהיה. הוא חזר לדבר, ער יותר, מבין, ויצא מכלל סכנה. צפוי לו שיקום מאוד ארוך".
ב-9 במרץ הגיע המחבל מועתז חוואג'ה מהכפר הפלסטיני נעלין לרחוב דיזנגוף בתל אביב אחרי השעה 20:30 בערב, ופתח באש לעבר המבלים סמוך למסעדה. מנסנו, אשכר ואוסדון, שהיו בדרכם לחתונה, נפגעו. המפגע חוסל על-ידי מתנדב במשטרה, לוחם ביחידת הגדעונים של המשטרה ולוחם ומפקד צוות ביחידת מגלן. המחבל ריצה פעמיים מאסר בכלא הישראלי בגין החזקת נשק ואמל"ח ומעורבות באירוע ירי.