פעוט הובהל למיון ילדים רמב"ם מעורפל הכרה - נמצא כי סובל מהרעלת קנביס: הוריו תושבי הצפון של תינוק כבן שנתיים הגיעו אמש (א') למיון ילדים בבית החולים רמב"ם, כשהוא אפאטי ולא מגיב. בבדיקה פיזיקלית עלה חדש להרעלה כתוצאה מחומרים שצרך, ואחרי שעבר בדיקת שתן הובהר כי מדובר בקנאביס. הוא הועבר להמשך השגחה בבית החולים לילדים, הרשויות הרלוונטיות עודכנו.
צפו: דיווח מבית החולים רמב"ם על מצבו של הפעוט
מבית החולים נמסר כי ככל הנראה מדובר בנטילה בטעות של קנביס שהוחזק בבית התינוק באישור וכחוק, על רקע שימוש רפואי של בן משפחה. "אנחנו רואים הרעלות מהסוג הזה בתדירות הולכת ועולה. חשוב להגיד שההרעלות האלה מסוכנות בפרט לילדים קטנים ופעוטות", אומר ד"ר ניר סמואל, רופא בכיר ביחידה לרפואה דחופה ברמב"ם. "אנחנו מבקשים בכל לשון של בקשה שהחומרים האלה, במידה והם בבית, יהיו רחוק מהישג ידם של ילדים".
מוקדם יותר החודש דווח על מקרה דומה במיון הילדים בבית החולים איכילוב, כאשר הובהל למקום תינוק בן 11 חודשים. בבדיקות עלה כי בגופו נמצאו רמות גבוהות של קוקאין וקנביס. במקרה נוסף שאירע באפריל 2018, התרחש מקרה כזה בבית חולים העמק בעפולה, כאשר תינוק סבל מדום נשימה כתוצאה מקנביס.
1 צפייה בגלריה
קנביס: מסוכן במיוחד לפעוטות וילדים קטנים
קנביס: מסוכן במיוחד לפעוטות וילדים קטנים
קנביס: מסוכן במיוחד לפעוטות וילדים קטנים
(צילום: shutterstock)
חשיפה של תינוקות וילדים לסמים מובילה לתופעות לוואי מהירות וקשות מאוד, המקבילות להרעלה במבוגרים: הכבד הזעיר שלהם אינו מסוגל לעבד את הרעלים המופרשים לדם, ומגיעים במהירות למוח, שם הם גורמים לתופעות לוואי קשות ביותר, שעשויות להגיע עד לפגיעה מוחית, הפרעות בקצב הלב, ולעתים אף קרעים בכלי דם ופגיעה בכבד ובכליות.
חשיפת תינוקות וילדים לקנביס מסוכנת ביותר: החומר הפעיל THC מגביר את זרימת הדם למוח ומפחית את התנגדות כלי הדם בגוף כך שגורם להורדת לחץ דם, לכן הוא עלול לגרום לאיבוד הכרה מהיר. הקנביס בילדים פוגם גם בקואורדינציה ועלול להגביר את הסיכון לתאונות ביתיות. בכמה מקרים תוארו גם התקפי חרדה והתקפים פסיכוטיים כתוצאה מהשימוש.