מחר ב-14:00 ייכנס לתוקף הסגר, כולל סגירת מערכת החינוך. צוותי הרפואה יעבדו כרגיל ואף בעומס גדול יותר, וחלקם כבר הודיעו שהם מתקשים למצוא סידור לילדים.
"המצב בישראל מבחינת תחלואה הוא קשה ביותר", אומר פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית בראיון לאולפן ynet. "גם רופאים וגם צוותי רפואה אחרים נפגעים כתוצאה מתחלואה גבוהה.
"ההדבקות של צוותי רפואה היא יותר בקהילה מאשר בבתי החולים. בבתי החולים אנחנו ממוגנים, אבל כשיוצאים לקהילה עם תחלואה של 5,500 חולים ביום, ברור שאנחנו חלק מהחברה ואנחנו נדבקים".
קראו עוד:

לרופאים צעירים אין סידור לילדים

לדבריו, "מעל 3,000 צוותי רפואה נמצאים בבידוד, חלקם חולים, וכתוצאה מכך יש לנו מחסור גם במתמחים וגם ברופאים בכירים במחלקות. בעקבות ההחלטה על הסגר, שהיא לגיטימית ונכונה, לרופאים צעירים אין אפשרות למצוא סידור לילדים כדי להגיע לעבודה.
"יצאנו בקריאה גם לשר האוצר וגם לשר הבריאות לטפל בסוגיה. אנחנו יודעים שמספר בתי החולים נענו לבקשה שלנו ומצאו סידור נקודתי יחד עם המועצות המקומיות, אבל עדיין זה לא מספיק. צריך למצוא פתרון לדבר הזה, אחרת החולים ייפגעו".
1 צפייה בגלריה
גן ילדים
גן ילדים
"צריך מסגרת לילדים כדי שהחולים לא יפגעו"
(צילום: shutterstock)
האם קיבלתם מענה כלשהו?
"עוד לא שמענו תגובה, אנחנו מקווים שכבר היום יציעו פתרונות. המצב הזה הוא בלתי נסבל, שכן הצוותים עובדים מאוד קשה. הם שחוקים, מספר התורנויות של הרופאים עולה ועולה.
על כמה ילדים אנחנו מדברים שאין להם מסגרת?
"אין לנו את כל הנתונים לגבי המספרים, אבל מדובר בהרבה מאוד מתמחים שהם מרכיב מרכזי במערכת. הם מחזיקים חלק ניכר מהתורניות ולכן אנחנו חייבים לדאוג להם. אנחנו כבר רואים היום בלי הסגר מספר רב של תורנויות מכיוון שמתמחים יצאו לבידוד כי התחלואה הכללית גבוהה".
מה הפתרון שאתה מציע?
"הבעיה שכרגע נמצאו פתרונות מקומיים על ידי רשויות מקומיות. הן מצאו פתרון לילדים בגילי 10-3. הבעיה היא לילדים הקטנים יותר, מתחת לגיל שלוש. אנחנו צופים היעדרות של רופאים ורופאות שלא יוכלו למצוא עזרה בשמירה על הילדים.