האם הבדיקות המהירות אכן יעילות בפתיחת איי התיירות באילת ובים המלח? הבוקר (ב') נפתחו תחנות הבדיקה בנמל התעופה רמון באילת ובמועצה האיזורית תמר בים המלח.
במהלך היום הודיעה חברת סופיה ישראל כי מתוך כ-2,600 נבדקים בדרך לאילת, כשבעה אנשים אובחנו כחיוביים בבדיקה המהירה, אך לאחר בדיקות PCR במעבדה התברר כי ארבעה מהם שליליים בניגוד לאבחון הבדיקה המהירה.
הטכנולוגיה הניידת של סופיה, אושרה על ידי ה-FDA ומשרד הבריאות ומאפשרת קבלת תשובה תוך 15 דקות באמצעות מכשיר קטן וחכם ללא תלות במעבדה או שינוע דגימות.
2 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה באילת
בדיקות קורונה באילת
בכניסה לאילת
(צילום: מאיר אוחיון)
תחנות הבדיקה הוקמו על ידי מפקדת אלון של פיקוד העורף ומנהל הרכש (מנה"ר) במשרד הביטחון ומאוישות על ידי צוותי שיבא. בשלב זה, מערך הדיגום המיידי מיועד רק לתושבי האיזור וכל מי שמגיע לאיי התיירות הירוקים במסגרת עבודה, כמו עובדי המלונות וספקים ולמקרים חריגים המותרים בחוק. מי שמגיע לנופש, נדרש להצטייד באישור על בדיקת קורונה שלילית לפני מועד ההגעה.
המאבק בנגיף הקורונה: הסיקור המלא
לפני הרכישה ביצעה המעבדה לנגיפים של משרד הבריאות תיקוף מתמשך על מעל 1,400 נבדקים אשר הסתיים בהצלחה וללא תקלות. ישראל היא אומנם המדינה הראשונה בעולם מחוץ לארצות הברית שקיבלה את הטכנולוגיה, אך מאז כבר הצטרפו עוד מדינות כמו בריטניה, צרפת, אירלנד, הולנד, דנמרק, גרמניה וסלובניה, כך שבכל שבוע כבר מתבצעות ברחבי העולם כ-2 מיליון בדיקות סופיה.
2 צפייה בגלריה
בדיקת קורונה סופיה
בדיקת קורונה סופיה
מכשיר סופיה לבדיקות מהירות
מסופיה ישראל נמסר בתגובה: "אלו נתונים מצוינים העומדים בהגדרות משרד הבריאות ומנעו מחיוביים מאומתים להיכנס לעיר והשיגו את המטרה של איים ירוקים שהושגו באמצעות הטכנולוגיה הניידת של סופיה, שאושרה על ידי ה-FDA ומשרד הבריאות. מתוך 2,600 בדיקות שנערכו באמצעות מכשיר קטן וחכם בלי מעבדה מצאנו שבעה חיוביים וכשהתברר שרק שלושה אכן חולים - בהחלט מתאים להשגת המטרה.
"אכן התגלה שארבעה מתוכם הם פולס פוזיטיב אך יחד עם זאת בכל בדיקות ה–PCR הרגילות ישנם פולס פוזיטיב ואפילו יותר מסופיה. אנחנו מבינים את הרצון העז לשאוף למושלם אבל ברפואה אין מושלם, יש אפקטיבי. סופיה היא טכנולוגיה ניידת וחדשה שמראה ביצועים מרשימים ואפקטיביים יחסית ליתר החלופות הקיימות בארץ ובעולם שנמצאים בתהליך פיתוח ותיקוף, אבל רובם עדיין בגדר הרפתקה ולא הוכחו מחקרית".