מבצע חיסוני הילדים נגד קורונה בארצות הברית יצא לדרך, ומתברר שההיענות היא גבוהה. "השבוע חילקו מיליוני חיסונים לילדים בני חמש עד 11, וכבר התחילו לחסן אותם", אומרת היום (ג') לאולפן ynet ד"ר קארן בראונר-אלחנן, רופאה בכירה בנוואדה ועמיתה באקדמיה האמריקנית לרפואת ילדים. "האמריקנים סומכים על החיסון הזה. ההורים והילדים כבר ממש חיכו לו. הילדים מאוד מעוניינים להתחסן כדי שיוכלו לחזור לפעילות חברתית נורמלית וללימודים מלאים. זה מאוד חשוב לאוכלוסייה כאן".
קראו עוד:
אשר לתופעות הלוואי של החיסון, שמהן חוששים הורים רבים, אמרה הרופאה: "המחקרים של חברת פייזר, כמו גם הניסיון שלנו, מעידים שתופעות הלוואי שמהן סובלים ילדים הן חלשות יותר מאלו שפוקדות מתבגרים ומבוגרים, וזאת משום שילדים מקבלים מנה קטנה יותר של החיסון. תופעות הלוואי היחידות שנראו בקרב ילדים הן רגישות ביד, קצת אודם באזור של הזריקה, עייפות, חולשה וחום ברמה נמוכה".
לדבריה, לא נראו דלקות שריר הלב (מיוקרדיטיס) בקרב ילדים אמריקנים שחוסנו. "ראו את זה בקרב מתבגרים בנים, בני 14-13 בעיקר", אמרה ד"ר בראונר-אלחנן. "זה פוקד בעיקר מתבגרים שחלו בקורונה עצמה. אנחנו סבורים שהמנה הקטנה יותר של החיסון מונעת את תופעות הלוואי הקשות ביותר".
1 צפייה בגלריה
חיסון ילדים קורונה מתחסנים חיסונים
חיסון ילדים קורונה מתחסנים חיסונים
"המנה הקטנה יותר של החיסון מונעת מילדים את תופעות הלוואי הקשות", אומרת ד"ר בראונר-אלחנן
(צילום: shutterstock)
בהמשך הריאיון נשאלה ד"ר בראונר-אלחנן מה הממשל האמריקני עושה כדי לשכנע את ההורים לחסן את ילדיהם, למרות החששות בנושא. תשובתה: "עצם העובדה שהחיסונים חולקו בצורה כל כך פעילה, מעודד את האוכלוסייה לקבל אותם. הזריקה מחולקת על ידי הממשל כאן, וכבר נשלחו 15 מיליון חיסונים עבור בני חמש עד 11 לכל מיני מרפאות - גם של משרד הבריאות, גם של בתי ספר, גם מרפאות פרטיות.
"תופעות הלוואי היחידות שנראו בקרב ילדים הן רגישות ביד, קצת אודם באזור של הזריקה, עייפות, חולשה וחום ברמה נמוכה. לא היו מקרים של דלקת שריר הלב בקרב ילדים שחוסנו"
"גם מאוד ברור לנו שאנחנו צריכים לדבר עם הורים ועם ילדים כדי לגרום להם להבין שתופעות הלוואי של הזריקה הן מעטות, מעטות יותר מאלו של המחלה עצמה, ושהזריקה היא בטוחה. אנחנו מסבירים שהחיסון מונע חולי לא רק בקרב הילדים בגילים האלה, אבל גם אצל הסבים והסבתות וכל האנשים שבאים במגע עם הילדים בבתי הספר ובבית".