תזכרו את התמונות הללו, בבקשה. בכל פעם שתרצו לתקוף את השמאלנים המנותקים בבועה התל אביבית, אל תשכחו איך עוד לפני שפורסמה הקריאה לציבור - הגיעו מאות בשבת לבית החולים איכילוב לתרום דם עבור הישראלים שנפצעו בדרום.
מאות על מאות של אנשים עמדו בתור ארוך, עם המתנה של חמש שעות או יותר, וזרם בלתי פוסק של תורמים. איש לא צעק או מחה על ההמתנה הארוכה. לעיתים זה הרגיש כאילו בסוף התור ממתין אייפון בחינם, ולא פראמדיקית מד"א ששואבת ממך ליטר דם ומזהירה אותך שאתה עלול להתעלף.
2 צפייה בגלריה
תרומות דם בבית החולים איכילוב
תרומות דם בבית החולים איכילוב
תזכרו את התמונות הללו, כאשר הפוליטיקאים העלובים יתעוררו מחדש
(צילום: מוטי קמחי)
אל תשכחו גם את החבר'ה הערבים של אבולעפיה, שהגיעו עם ארגזים על ארגזים של מאפים לטובת התורמים, עברו בין התור וזרקו מילים חמות. תזכרו את זה בפעם הבאה שמישהו יגיד לכם להחרים את כל בעלי העסק ערבים.
2 צפייה בגלריה
תרומות דם בבית החולים איכילוב
תרומות דם בבית החולים איכילוב
החבר'ה הערבים של אבולעפיה, שהגיעו עם ארגזים על ארגזים של מאפים לטובת התורמים
(צילום: אופיר שמיר)
אנשי מד"א עבדו בשבת - וממשיכים לעבוד - שעות על שעות, דגימה אחר דגימה, ושמרו על חיוך ואווירה טובה. לא רק באיכילוב - גם בשיבא, גם בהלל יפה וגם במקומות אחרים.
תזכרו איך בתור באיכילוב עמדו אנשים עם חולצות המחאה. אחד מהם, עם חולצת אחים לנשק, נראה כמי שכמה לסייע ככל שיוכל. הרופאים שהזהירו מהשלכות החקיקה, גם אלה שאיימו לעזוב, פעלו אתמול במרץ להצלת חיים, בזמן שהפצועים לא הפסיקו לזרום לבתי החולים. אנשי הייטק הקימו יוזמות לאיתור נעדרים.
"היו פוליטיקאים עלובים שרצו בכל מאודם שציבור בוחריהם ישתכנע שזו מחאה של צד אחד נגד הצד השני - לא יצליח להם. התמונות האלה הן ההוכחה. תזכרו אותן אחרי המלחמה, כשיקום הפופוליסט שיאשים את המפגינים במחדל"

קשר דם

תזכרו גם שזו לא מחאה נגד הציבור הישראלי - זו מחאה נגד הממשלה. היו פוליטיקאים עלובים שרצו בכל מאודם שציבור בוחריהם ישתכנע שזו מחאה של צד אחד נגד הצד השני - לא יצליח להם. התמונות האלה הן ההוכחה. תזכרו אותן אחרי המלחמה, כשיקום הפופוליסט שיאשים את המפגינים במחדל.
זה כמובן לא רק באיכילוב. האלוף במיל' וח"כ לשעבר ממרצ יאיר גולן, שנוא נפשם של אנשי הקואליציה, נכנס ויצא אתמול תחת אש מהקיבוצים בעוטף עזה כשבכל פעם חזר עם אזרחים ישראלים. תור ארוך של מילואימניקים בכלי רכב נצפה בכבישים בדרך לדרום (בתחבורה ציבורית הם לא היו יכולים להגיע בשבת). מאות אלפי פוסטים ברשתות של אזרחים שמנסים לסייע באיתור הנעדרים. רבים אחרים הציעו לתושבי הדרום מקלט במרכז ובצפון.
בסופו של דבר, אחרי שנה של קיטוב נוראי ושנאה שכמותה לא הייתה, הישראלים הוכיחו אתמול שוב שהלכידות שמאפיינת אותם נשארה. הסיסמה הנדושה "אחים אנחנו" - שבה השתמשו בציניות הפוליטיקאים - קיבלה אתמול משמעות אחרת, כשדמם של תושבי תל אביב עבר אל גופם של תושבי הדרום. בתוך התופת, שוב צצה לה ישראל היפה. בתקווה שלא תיעלם לנו שוב.
אופיר שמיר, ראש דסק חדשות ב-ynet