הפגה הגיעה לחגוג בת מצווה: התרגשות גדולה הייתה בשבוע שעבר במחלקת טיפול נמרץ ליילוד של המרכז הרפואי זיו בצפת, כשנעמה תבורי מקיבוץ דן, שנולדה במקום לפני 12 שנה, חזרה אליו.
קראו עוד:
נעמה נולדה למירב ולחגי תבורי, חברי קיבוץ דן, בשבוע ה-29 להיריון ושקלה 945 גרם בלבד. היא הייתה מאושפזת ומטופלת בפגייה במשך חודשיים וחצי, עד ששוחררה לביתה במשקל 2.3 ק"ג. "קיבלנו יחס מצוין", אמרה האם מירב, "והיה לנו חשוב לבוא לכאן, גם כדי להכיר תודה לצוות אחרי כל השנים הללו וגם כדי להראות לנעמה את המקום שבו היא נולדה. מאז היא גדלה והתפתחה להיות ילדה מופלאה ומוכשרת ואחות גדולה לשני אחים".
האם הוסיפה שהמשפחה שהתה כעשר שנים בחו"ל, ולכן לא הייתה לה הזדמנות להגיע לפגייה עד עכשיו. "נעמה כל הזמן התעניינה ורצתה לדעת מה עבר עליה בתקופה הראשונה של חייה, אז התקשרנו לפגייה וביקשנו להגיע. מתברר שהמקום לא השתנה בהרבה. גם האחות האחראית ואנשי צוות אחרים זכרו אותנו ואת המקרה שלנו".
2 צפייה בגלריה
נעמה תבורי
נעמה תבורי
נעמה תבורי (במרכז) בפגייה של המרכז הרפואי זיו עם הוריה (מימין) ומנהל המחלקה, פרופ' אריק שינוול. "רצינו להכיר תודה לצוות"
(צילום: המרכז הרפואי זיו)
הילדה עצמה פגשה במהלך הביקור את הצוות המטפל של הפגייה, את האחות הראשית שושי אפוטה ואת מנהל מחלקת טיפול נמרץ ביילוד, פרופ' אריק שינוול. היא סיפרה לאנשי הצוות על התחביבים שלה, בהם התעמלות קרקע וקריאת ספרים באנגלית.
"נעמה היא הבת הבכורה שלנו", אומרת האם, "וכשהודיעו לנו שצריכים ליילד אותה בניתוח חירום, זה היה הלם. באותה תקופה ההורים לא היו יכולים להיכנס לבקר את הפגים במשך כל שעות היממה, אלא רק בשעות מסוימות, וזה היה קשה. בהתחלה יש אי ודאות, ואתה לא יודע מה המצב. זו תקופה מלחיצה"
"נעמה מאוד התרגשה", מספרת אמה. "היא חיכתה לזה והכינה ברכה יפה. היא הבת הבכורה שלנו, וכשהודיעו לנו שצריכים ליילד אותה בניתוח חירום, זה היה הלם. לא היינו מוכנים לזה. נדרשה תקופת הסתגלות. באותה תקופה ההורים לא היו יכולים להיכנס לבקר את הפגים במשך כל שעות היממה, אלא רק בשעות מסוימות, וזה היה קשה. בהתחלה יש אי ודאות, ואתה לא יודע מה המצב, יש המון בדיקות. זו תקופה מלחיצה שגורמת חרדה. גם לחזור הביתה עם תינוקת אחרי אשפוז זה לא פשוט. לשמחתנו, לא היו הרבה סיבוכים בהמשך. למרבה המזל, הילדה בריאה".
2 צפייה בגלריה
נעמה תבורי
נעמה תבורי
954 גרם. נעמה תבורי בפגייה לפני 12 שנה.
(צילום: באדיבות המשפחה)
אנשי הצוות סיפרו לנעמה על התהליך שעברה, החל מהלידה והשהות באינקובטור ועד לשחרורה. "אנחנו תמיד שמחים ומתרגשים לראות כיצד התינוקות שבהם אנו משקיעים כל כך הרבה, גדלים להיות ילדים ובוגרים בריאים ושמחים", אמר פרופ' שינוול. "נעמה הרשימה אותנו מאוד בבגרותה, בכישרון ובתחומי העניין הרחבים שלה. התרגשנו מאוד מהביקור, שמבחינתנו הוא גם מעין סגירת מעגל".