משרד הבריאות החליט הערב (ה'), בדיון שבוצע עם פיקוד העורף, לצמצם את מספר החולים שעובר לבידוד במלוניות. זאת בהמשך לתחקיר ynet שהצביע על תופעת הדבקות מכוונות במגזר החרדי כדי לעבור למלוניות, ומבול של בקשות לקופות החולים לאישור המלונית, שנתפסת כסוג של "חופשה".
1 צפייה בגלריה
 תופעת הדבקה מכוונת כדי לעמוד לקריטריונים לזכאות למלונית בציבור החרדי
 תופעת הדבקה מכוונת כדי לעמוד לקריטריונים לזכאות למלונית בציבור החרדי
תופעת הדבקה מכוונת כדי לעמוד לקריטריונים לזכאות למלונית בציבור החרדי
(דו"צ)
בדיון החליט המשרד כי לא יועברו עוד משפחות מעורבות, שבהן בני משפחה חולים ושאינם חולים לבתי המלון. המשפחות שנמצאות כעת במלון ישלימו את תקופת ההחלמה כמתוכנן. בנוסף הוחלט כי יצומצמו מספר חולי הקורונה שישלחו לבתי המלון, וכי יועברו מעתה רק מקרים חריגים, מקרים סוציאליים שיוגדרו על ידי חטיבת הרפואה במשרד הבריאות, ומבודדי חו"ל.
בתחילת השבוע פרסם כתב ynet קובי נחשוני תחקיר שהצביע על ביקוש גבוה למלוניות בקרב המגזר החרדי, כשפיקוד העורף נדרש לפתוח מתקנים חדשים שיאכלסו אותם. כעת מופעלים 18 כאלה ברחבי הארץ המיועדים לחרדים, לעומת 8 בלבד המשרתים את הציבור הכללי. מהתחקיר עולה כי קופות החולים נאלצו להתמודד בשבועות האחרונים עם מבול של דרישות חרדים לעבור למלונית, ולחץ גובר של הפונים להשיג את האישור לשהות במלונית מתוך תפיסה כי המדובר ב"נופש".
עוד עלה מהתחקיר כי עם הפיתוי ל"נופש" ובמיוחד בתקופת החגים, התפתחה בציבור החרדי תופעה שבה חולים רבים מדביקים בזדון את בני משפחותיהם כדי לעמוד בקריטריונים לזכאות למלונית. בקופות החולים ובפיקוד העורף הכירו את השיטה וניסו למנוע אותה.


גורם בפיקוד העורף אמר: "אנחנו מעודדים יציאה של משפחות חרדיות למלוניות כי מאוד קשה לעשות בידוד בתוך הבית, והציבור החרדי נענה לזה יותר". לדבריו, יש עלייה טבעית במספר המשפחות המבקשות את הפינוי, ככל שהן זכאיות לכך, וכי "עכשיו יש פיק יותר גבוה, גם בגלל החגים". עוד הוסיף: "תמיד יש רשימות המתנה לכניסה למלוניות, אבל אני מאמין שאם הייתה להם אפשרות לבידוד ביתי, עם התנאים הנדרשים, הם היו מעדיפים זאת".
הגורם סיפר עוד כי בתחילת החודש הוסבו כמה ישיבות גדולות עם נתוני תחלואה גבוהים לשמש כמלוניות קורונה, וגם שם הביקוש גדול, כאשר כיום מתאכסנים בהן כ-4,000 תלמידים מישיבות שונות.