הציבור החרדי מוצא את עצמו חבול ומוכה מהתפרצות הקורונה בריכוזי המגזר, אבל מי שמחפש נקודה קטנה של אור יוכל למצוא אותה במלוניות פיקוד העורף. בשבועות האחרונים זיהו חרדים את מתקני הבידוד לחולים כהזדמנות חד-פעמית לנופש משפחתי חינמי בתנאי פנסיון מלא - והם מסתערים עליה בהמוניהם.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
לקראת סוכות וחופשת "בין הזמנים" שלאחריו הביקוש לכך זינק עוד יותר, שכן השוהים במלוניות פטורים מריחוק חברתי ויכולים ליהנות מאווירת חג ולקיים את מנהגיו כמעט בחופשיות - כולל תפילות ציבוריות גדולות ואירוע שמחת בית השואבה הנערכים בהן.
ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" נודע כי בימים האחרונים נרשמה עלייה חדה במספר החרדים שנמצאו חיוביים לנגיף ומבקשים להתפנות למלוניות, ופיקוד העורף נדרש לפתוח מעת לעת מתקנים חדשים שיאכלסו אותם – אחד מהם אתמול. כעת מופעלים 18 כאלה ברחבי הארץ המיועדים לאוכלוסייה זו (לעומת 8 בלבד המשרתות את הציבור הכללי), ושוהים בהם כ-6,400 חולים ומבודדים (לעומת כ-1,200 באחרים).

התופעה מוכרת לקופות החולים ולפיקוד העורף

פיקוד העורף ערוך לקליטת כ-600 חולים ביום, ועם העלייה בהיקף התחלואה נוצר לעתים "פקק" בהמתנה לפינוי למלונית. כדי לעמוד בביקוש, נקבעו תנאי סף לפיהם רק הידבקות של מחצית מבני המשפחה בקורונה מזכה אותה בהבראה על חשבון המדינה, כאשר המטרה היא למנוע את הדבקה בתוך הקהילות והבתים הצפופים.
1 צפייה בגלריה
 בית הכנסת במלונית קורונה. כל התנאים להתפלל כבשגרה
 בית הכנסת במלונית קורונה. כל התנאים להתפלל כבשגרה
בית הכנסת במלונית קורונה. כל התנאים להתפלל כבשגרה
(דו"צ)
עם הפיתוי ל"נופש", ובמיוחד בתקופת החגים, התפתחה בציבור החרדי תופעה שבה חולים רבים מדביקים בזדון את בני משפחותיהם כדי לעמוד בקריטריונים לזכאות. בקופות החולים ובפיקוד העורף מכירים את השיטה ומנסים למנוע אותה.
גורם בפיקוד העורף אמר: "אנחנו מעודדים יציאה של משפחות חרדיות למלוניות כי מאוד קשה לעשות בידוד בתוך הבית, והציבור החרדי נענה לזה יותר". לדבריו, יש עלייה טבעית במספר המשפחות המבקשות את הפינוי, ככל שהן זכאיות לכך, ו"עכשיו יש פיק יותר גבוה, גם בגלל החגים". עוד הוסיף: "תמיד יש רשימות המתנה לכניסה למלוניות, אבל אני מאמין שאם הייתה להם אפשרות לבידוד ביתי, עם התנאים הנדרשים, הם היו מעדיפים זאת".
הגורם סיפר עוד כי בשבוע שעבר הוסבו כמה ישיבות גדולות עם נתוני תחלואה גבוהים לשמש כמלוניות קורונה, וגם שם הביקוש גדול, כאשר כיום מתאכסנים בהן כ-4,000 תלמידים מישיבות שונות.