ראובן בייטה בן ה-11 לא היה אמור להיות אתמול על הטיסה שהגיעה מהודו, עם 250 עולים חדשים מקהילת בני המנשה, שיתחילו חיים חדשים בישראל לאחר שנים של ציפייה. ראובן חולה בסרטן ושתי הכליות שלו לא מתפקדות. משפחתו הייתה בין הממתינים לעלות לישראל, אך הרופאים העריכו כי הסיכויים שלו לשרוד נמוכים. לבסוף, החליטו הרופאים בהודו לאשר את עלייתו לישראל ולאור מצבו הבריאותי היא אף הוקדמה, כדי לאפשר לו לקבל בארץ את הטיפול שלו הוא זקוק - דיאליזה שלוש פעמים בשבוע.
קראו עוד:
ראובן עלה עם אימו עידית ואחותו צופיה וכבר היום (ה') יתייצב במרכז הרפואי לגליל בנהריה לקבל דיאליזה ומקווה להשתלת כלייה בהקדם. ״אני שמח כל כך להיות כאן. החלום שלי זה להרגיש טוב יותר ולהתגייס לצה״ל כשאגדל ולהגן על המדינה״, אמר בהתרגשות כשירד מהמטוס. אימו עידית הוסיפה: "אני אסירת תודה לאלוהים שהגשים את החלום של משפחתנו לעלות לישראל. אני מתפללת שבני יחלים ושילדיי יגדלו כאן כיהודים וכישראלים גאים. אני רוצה להודות לשרה פנינה תמנו שטה, לרב מיכאל פרוינד, ליו"ר שבי ישראל ולסוכנות היהודית שהחזירו אותנו לציון".
3 צפייה בגלריה
ראובן בייטה בן וו עלה מהודו ממתין להשתלת כליה
ראובן בייטה בן וו עלה מהודו ממתין להשתלת כליה
ראובן בייטה בירידה מהמטוס. "החלום שלי זה להרגיש טוב יותר ולהתגייס לצה״ל"
(צילום: נגה מלסה)
העולים והעולות מקהילת בני המנשה הגיעו ארצה בהמשך להחלטת ממשלה 983, אותה גיבשה השרה תמנו שטה, ושאושרה בממשלה בחודש מאי השנה. במסגרת ההחלטה, אושרה ותוקצבה העלאתם ארצה של 548 עולים ועולות מקהילת בני המנשה שבהודו. בעזרת הסוכנות היהודית וארגון שבי ישראל. בסוף חודש מאי נחתו בישראל 275 עולות ועולים על בסיס החלטה זו ואתמול נחתו 250 עולים נוספים.
3 צפייה בגלריה
עליית בני המנשה מהודו
עליית בני המנשה מהודו
אחרי המתנה ארוכה. עליית בני המנשה מהודו
(צילום: נדב אבס)
שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה אמרה אתמול: "אני מאוד שמחה שבמשמרת שלי עולים ארצה מאות משבט בני המנשה שחלמו שנים ארוכות להגיע הביתה. מסע ההמתנה שלהם היה ארוך ועכשיו הם מתחילים חיים חדשים בישראל. נעשה כל שביכולתנו לקלוט אותם בצורה הטובה ביותר".
3 צפייה בגלריה
עליית בני המנשה מהודו שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה
עליית בני המנשה מהודו שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה
שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה מקבלת את העולים
(צילום: נגה מלסה)
יו"ר ארגון שבי ישראל, מיכאל פרוינד, הוסיף: "העולים שנחתו מצטרפים ללמעלה מ-4,000 בני מנשה שכבר חיים בישראל ונקלטו בה בהצלחה יתרה. יחד עם זאת, אסור לנו לשכוח ש-6,500 מבני הקהילה עדיין ממתינים בהודו ומייחלים לרגע שבו גם הם יוכלו לעלות לישראל ומחובתנו לעשות הכול כדי לאפשר את העלאתם בהקדם".