ילדים זה שמחה, נכדים זה נחת, וכשהם מגיעים ביחד? אושר גדול. על כך תעיד פטריסיה רחל בן דהן, (43), תושבת חיפה, שהגיעה במהלך הימים האחרונים פעמיים לחדרי הלידה ברמב"ם: פעם אחת כדי ללדת את ילדה השישי ופעם שנייה כדי להשתתף בלידת נכדתה הראשונה - שיצאה אל אוויר העולם ביום הברית של דודה. מסובך? זה רק נשמע ככה.
קראו עוד:
"עלינו לפני עשר שנים מארגנטינה עם שני ילדים", מספרת היולדת הטרייה והסבתא המאושרת, "מאז ילדתי ברמב"ם ארבעה ילדים, האחרון לפני כמה ימים, במהלך חג הפורים. זה כמו הבית השני שלי פה", היא צוחקת.
ואם מרגישים כמו בבית, זה היה אך טבעי שגם ג'ניפר גולדפרב (22), בתה של בן דהן, תגיע לרמב"ם כדי ללדת את בתה הראשונה. "ידענו שג'ניפר צפויה ללדת בכל יום", אומרת בן דהן, "השתעשענו אפילו ברעיון שזה יקרה באותו הזמן".
"כשיגדלו, נסביר להם את המצב המורכב. בינתיים אני חושבת איך אני עושה בייביסיטר לנכדה, יחד עם התינוק שלי"
רצה הגורל והסמיכות בתאריכי הלידה של האם והבת הציבו אתגר לבנות המשפחה. בדיוק שבוע אחרי הלידה של בן דהן, הגיעה בתה ללדת ברמב"ם. בתום שעות של צירים נולדה נכדתה הראשונה בבוקר היום השמיני, הוא יום הברית של הדוד שלה.
2 צפייה בגלריה
האם והבת ילדו בהפרש של שבוע ג'ניפר גולדפרב פטריסיה רחל בן דהן
האם והבת ילדו בהפרש של שבוע ג'ניפר גולדפרב פטריסיה רחל בן דהן
ילדו בהפרש של שבוע. מימין: ג'ניפר גולדפרב ופטריסיה רחל בן דהן עם התינוקות
(צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)
"דאגתי כל הלילה", משחזרת בן דהן, "רציתי להיות ליד בתי ברמב"ם. לידה ראשונה, נכדה ראשונה, ואני בבית עם תינוק בן יומו. הברית תוכננה לשעה שתיים וחצי בצהריים. בבוקר בעלה של ג'ניפר הודיע שהלידה מתחילה, השארתי את התינוק עם בעלי והלכתי להיות איתה. זכיתי להיות בלידה שעתיים וחזרתי לבית, להתארגן לטקס הברית".
"קיוויתי שאימא תגיע", מצטרפת גולדפרב לשיחה על האירוע הלא רגיל, "היא נתנה לי כוח. הייתי צריכה אותה לידי. ברגע שהיא הגיעה, התחלתי לחייך. הלידה הייתה פשוט מדהימה, הצוות תמך ונתן ביטחון. אימא מכירה פה כבר את כולם", הן צוחקות. "אומרים שהקדוש ברוך הוא ישלח מלאכים בליווי של רופאים", מוסיפה בן דהן, "כך הרגשתי בכל לידה. ממש מלאכים".
2 צפייה בגלריה
משמאל הדוד, שנולד שבוע לפני אחייניתו
משמאל הדוד, שנולד שבוע לפני אחייניתו
משמאל הדוד, שנולד שבוע לפני אחייניתו
(צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)
ואיך זה לגדל את שני התינוקות יחד? "מרגש, מוזר, משמח, הכול יחד", משיבות השתיים, שמלבד ההיריון והלידה המשותפים גם גרות האחת ליד השנייה ועובדות יחד בסלון כלות בשכונת קריית שמואל בחיפה. "כשיגדלו, נסביר להם את המצב המורכב. בינתיים אני חושבת איך אני עושה בייביסיטר לנכדה, יחד עם התינוק שלי", צוחקת בן דהן, "כבר שואלים אותי ברמב"ם אם ניפגש שוב בחדר לידה ואם גם בפעם הבאה הבת מצטרפת".