המשבר בין המרכז הרפואי שיבא בתל השומר לקופת החולים מכבי היה צפוי למנוע מכלל מבוטחי הקופה לקבל שירותים רפואיים בבית החולים, אך לחצים שהפעילו בכירים בחברה החרדית וראש עיריית רמת־גן יאפשרו רק לתושבי בני־ברק ורמת-גן ליהנות משירותי בית החולים.
1 צפייה בגלריה
בית חולים שיבא תל השומר
בית חולים שיבא תל השומר
תושבי ר"ג ובני ברק מבוטחי מכבי יוכלו לקבל טיפול בשיבא
(המרכז הרפואי שיבא)
"קופות החולים חוששות מאוד מהקהילה החרדית", אומר בכיר בעולם החרדי. "הסיבה לכך היא, בין היתר, היכולת שלהם לעבור כמקשה אחת ובכמויות משמעותיות לקופה אחרת תוך זמן קצר, דבר שיכול להסב נזק משמעותי לקופה. מאחר שבית החולים סמוך לבני־ברק ומספק שירותים לתושבי העיר, הגיוני מאוד שלא רק שהופעלו לחצים כאלו - אלא שגם הנהלת הקופה נכנעה להם", הוסיף. גורמים נוספים, ובהם כאלו המקורבים להנהלת הקופה, אישרו את הדברים.
בנוסף, ביום ב', פורסם ב-ynet, כי תושבי יישובים מאזור המרכז - גבעת שמואל, גני תקווה, סביון, אור יהודה, יהוד-מונוסון, גבעתיים וקריית אונו - מתלוננים שנמנע מהם לקבל טיפול במרכז הרפואי שיבא בתל השומר, הסמוך ליישובם, בשל העובדה שהם מבוטחים של קופת חולים מכבי. שבעת ראשי הרשויות הרלוונטיות פנו לשר הבריאות, ניצן הורוביץ, להתערב באופן מיידי במשבר. צפו בדיון באולפן:
כאמור, לעת עתה, לא רק תושבי בני־ברק המבוטחים במכבי ייהנו מהמשך השירותים בשיבא - אלא גם תושבי העיר השכנה, רמת־גן. לפני כשבועיים כתב ראש העיר כרמל שאמה הכהן לתושביו: "מטפל אישית בביטול הגזירה של קופת החולים מכבי לפיה ממחר חבריה, כמעט מחצית מתושבי רמת־גן, לא יוכלו לקבל טיפול רפואי בבית החולים שיבא". בהמשך ציין כי "ככל שלא תשונה או תושהה הגזירה, זימנתי כבר את הנהלת העיר הערב לקבלת החלטות דרמטיות". תוך זמן קצר הודיעה הקופה: רמת־גן תמשיך ליהנות משירותי בית החולים, בעוד שתושבי ערים סמוכות לא יוכלו לקבל טיפול בשיבא.
יש לציין כי מבוטחים שכבר החלו את הטיפול שלהם בשיבא, כמו גם חולים אונקולוגיים, יולדות וחולים שמגיעים דרך המיון - יוכלו להמשיך ולקבל טיפול בבית החולים.
גם בעיריית גבעתיים מתכננים לעתור נגד הקופה בנושא הזה.
ממכבי נמסר בתגובה: “בניגוד גמור לנטען, לא הופעל שום לחץ, וההחלטה התקבלה לפני שהדבר הובא לידיעת הציבור ובתיאום מוחלט עם משרד הבריאות. בעבודת מטה שנעשתה מראש נבחנו מכלול שיקולים, בהם המרחק מבית החולים, פרופיל צריכת השירותים האשפוזיים של האוכלוסייה טרם השינוי, נגישות ופרמטרים נוספים. מכבי היא הקופה היחידה שמעמידה 25 בתי חולים ברחבי הארץ לכל מטופליה לבחירתם, ובהם איכילוב, בילינסון, שניידר, וולפסון, אסף הרופא, אסותא אשדוד הציבורי וכן אסותא מרכזים, בית החולים הפרטי הגדול והטוב בישראל”.
ישראל גל ראש עיריית קרית אונו, מסר בתגובה: "ראשי רשויות בגוש דן ובקעת אונו פנו לשר הבריאות ולקופ״ח מכבי והם מתעלמים. קופ״ח מכבי מעדיפה באופן מובהק את תושבי בני ברק על פני תושבי קרית אונו וכל אחד שמרגיש מופלה, שיעשה לנפשו, שהרי מדובר באפליה נטו. מתברר שמה שנקרא ״ביטוח בריאות ממלכתי״ הוא לא באמת ממלכתי, אלא ענין מסחרי וכמו בכל עסק מי שלא מתאים לו שיקום ויעזוב".