"הילדים יהפכו להיות הנדבקים המובילים": כך אומר הבוקר (ה') פרופ' דב שורץ, העומד בראש צוות מומחי חיזוי התפשטות מגפת הקורונה באוניברסיטת בן גוריון. לדבריו אין מקום להסס בנוגע לחזרת הילדים למערכת החינוך בקפסולות הרמטיות, וכי יש להשקיע בכך את כל המשאבים הנדרשים.
"חובה להחזיר בקפסולות ראויות ולעשות את ההפרדות בין הילדים. אנחנו הולכים לחיות עם הנגיף שנה ואפילו שנתיים. אין שום סיכוי שיהיה חיסון בשנה הקרובה, אנחנו צריכים ללמוד לחיות עם זה, והמשמעות היא לשנות את ההרגלים שלנו", הוא מסביר באולפן ynet.
"במשרד הבריאות הבינו סוף סוף שכיתות א' עד ד' צריכים לחזור בקפסולות, מה שהמומחים אומרים כבר חודשיים", הוא אומר, אך מסביר שלא מספיק לחצות את הכיתות, אלא שיש צורך במערך קפסולות שלם הכולל מורים נפרדים, כיתות נפרדות, הסעות נפרדות וצהרונים נפרדים.
"עקרונית שום דבר לא יקרה אם הילדים לא יחזרו בקפסולות, אבל אנחנו נמצאים בירידה די תלולה של התחלואה מהרגע שעשינו את הסגר, ועכשיו מגיעים למצב שהירידה הזו נעצרת. העצירה הזו קיימת בעיקר אצל הילדים והילדים הקטנים שחזרו לגנים".
1 צפייה בגלריה
נוחזרה ללימודים בחולון
נוחזרה ללימודים בחולון
"הילדים חייבים לחזור בקפסולות"
(צילום: עיריית חולון)
פרופ' שורץ מסביר כי בקרב ילדים קטנים קיימת עלייה משמעותית במספר המאומתים לנגיף הקורונה. "אצל ילדים קיימת עלייה של 10% במאומתים. קפסולות לא יעצרו את המחלה, הן יקטינו את קצב ההדבקה. עם זאת, אם ניקח את הילדים הקטנים ונשאיר אותם ללא קפסולות - הם יתחילו להיות הבעיה. כבר עכשיו לפי בדיקה שעשינו אחוז הילדים המאומתים בין גילאי 6-0 עלה ל-30% מכלל הילדים בישראל מאז החזרה לגנים.
"הילדים הקטנים לרוב נדבקים פחות, אבל אם הם יחזרו בלי קפסולות הם יהפכו להיות הגוף המוביל בהדבקה. אסור לנו להיות במצב שבו אנחנו מסכנים את הילדים. מותר לנו לקחת סיכונים על עצמנו, אבל אוי ואבוי אם ניקח סיכון על הילדים והנכדים - זה הדור שאנחנו צריכים להתמקד בו. חובה להחזיר גם את הגנים וגם את בתי הספר בקפסולות ולהשיג את התקציב".


בתוך כך, קבינט הקורונה אישר להחזיר לארבעה ימי לימודים את תלמידי כיתות א'-ד' החל ביום ראשון הקרוב, בקבוצות של 18 תלמידים. עם זאת, בממשלה מתקשים להחליט על מתווה ברור שיבטיח חזרה בטוחה של תלמידים ומורים לבתי הספר. יפה בן דוד, מזכ"לית הסתדרות המורים אמרה באולפן ynet, כי "אמרו לנו שמורים יוכלו ללמד בשלוש קפסולות, אבל השכל הישר אומר שעדיף צוות קבוע שלא יעבור בין קפסולות. כנראה שכל הזמן מסתכלים דרך החור שבגרוש, מהמרים בכסף על חיי ילדים ומורים".