מסתמן כי המאבק העולמי בנגיף הקורונה רחוק מלהיגמר, אך במרפאות הפלסטיקה כבר יצרו סביבה בטוחה להמשך שגרת הטיפולים והניתוחים כמתוכנן - החל בטיפולים אסתטיים לא פולשניים ועד לניתוחים פלסטיים המתבצעים בחדר הניתוח.
לקראת שנת 2021, שאלנו את רופאי האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית של ההסתדרות הרפואית, מה יהיו הטיפולים המובילים והפופולריים בשנה הקרובה.
שוק הזרקות הבוטוקס הכפיל את עצמו תוך עשור ומגלגל 400 מיליון בשנה. צפו בראיון:

1. שיפור מרקם העור

ההבנה של נשים וגברים לגבי שימוש במוצרי טיפוח הולכת ומשתכללת, ולצד הידע הזה, אנו רואים עניין רב יותר בהליכים לשיפור מרקם וגוון העור באמצעים טכנולוגיים חדשניים.
ד"ר מאיר כהן, יו"ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית, מסביר כי "הציבור בכלל ונשים בפרט פחות מתלהבים היום מהליכים גדולים. כולם מחפשים פעולות קטנות ללא הרדמה או עם הרדמה מקומית וכן טיפולי גוף שונים המיועדים לשיפור מראה עור הגוף. מדובר בטכניקות יעילות הפועלות על ידי המרצה והעצמה של התהליך הגופני הטבעי ואני צופה שהתחום יהיה הרבה יותר פופולרי בשנה הבאה".
2 צפייה בגלריה
ניתוח פלסטי
ניתוח פלסטי
פעולות קטנות ללא הרדמה או עם הרדמה מקומית: הטרנדים של 2021
(צילום: shutterstock)

2. הליכי מצח ועפעפיים

עטיית מסכה תמשיך ותהיה חלק בלתי נפרד מחיי השגרה גם בשנה הבאה. נראה שכפועל יוצא, כולם בוחנים מקרוב את המצח והעיניים. לכן טיפולים וניתוחים להצערת העפעפיים והמצח בשיטות שונות, לרבות טכנולוגיה אנדוסקופית, ימשיכו להתפתח בשנה הבאה, במיוחד בקרב גברים ונשים שלא הביעו בעבר עניין בטיפולים אסתטיים.
ד"ר רון עזריה, מזכיר האיגוד, מסביר כי "מדובר בניתוחים וטיפולים המעניקים פתרון לצניחת העפעפיים העליונות, הגבות, והופעת שקיות מתחת לעפעפיים המשווים מראה מבוגר ועייף, ולעתים אף מפריעים לראייה תקינה. ניתוח זה מחזיר חזות רעננה, צעירה וערנית יותר למטופלים".
"בגלל קיום המסכה אנו רואים כבר היום ביקוש לבצע טיפולי פנים בעלי זמן התאוששות ארוך כמו מתחילות פנים וקילוף פנים", מוסיף ד"ר עזריה. "זאת, מבלי לדאוג לזמן החלמה או הסתגרות בבית לזמן ארוך. שכן המסכה משמשת ככלי הסתרה מצוין לזמן החלמה ארוך".

3. תם עידן שפתי הברווז

אחרי מספר שנים של עלייה מטאורית בביקוש לעיבוי שפתיים עם נטייה למלאכותיות ומוגזמות אשר הניבו שפתי ברווז, בשנה הבאה תירשם עלייה בביקוש למראה שפתיים טבעי הרבה יותר. ההזרקות והטיפולים ילכו לכיוון של הזרקה מינימלית ליצירת סימטריה או מראה טיפה יותר חיוני ולא עוד ביקוש לעיבוי בולט ונראה לעין.
ד"ר רועי ענבר, גזבר האיגוד, מדגיש כי "הטיפול המיועד להצעיר את מראה השפתיים, יתבצע תוך הימנעות מעיבוי שפתיים. את הטיפול ניתן לבצע ללא הרדמה או תחת הרדמה מקומית. טרם הטיפול נבדקת צורת השפתיים והפנים כולל לסתות ושיניים, וקיימת שימת לב לסימטריה בשפתיים. טרנד נוסף שיצבור תאוצה דרמטית בשנה הקרובה הוא ניתוח להרמת השפה העליונה המתבצע על ידי חיתוך קטע בין השפה לאף ותפירה מחדש".
2 צפייה בגלריה
ניתוח פלסטי הזרקות בוטוקס זריקה שפתיים
ניתוח פלסטי הזרקות בוטוקס זריקה שפתיים
תם עידן שפתי הברווז
(ShutterStock)

4. פיסול בשומן

בניגוד לחומרי מילוי שונים, זריקת שומן נאספת מגוף המטופל או המטופלת. השומן מקטין את האפשרות לתגובה אלרגית ובאמצעותו מושגת תוצאה טבעית שתישמר לשנים ולא תיספג כמו חומרים אחרים שהוזרקו עד היום. פיסול הגוף והפנים בעזרת שומן יהפוך להיות אחד הטרנדים המובילים בשנה הבאה.
ד"ר דב קליין, פלסטיקאי וחבר האיגוד: "השומן נשאב מהאזור התורם בגוף כמו בטן תחתונה, ירכיים או מותניים, נשטף ומעובד ואז מוזרק בעדינות לאזורים המיועדים, ביניהם שד, ישבן או פנים, במטרה לפסל מחדש את האזור המטופל. הזרקות שומן לשדיים, לישבן או לפנים מתבצעות בחדר ניתוח תחת השגחת מרדים וטשטוש.
על מנת להבטיח קליטה מירבית של השומן, הזרקת השומן הינה הזרקה טיפתית. רק כמות קטנטנה של שומן מוזרקת לכל נקודה ועל פעולה זו חוזרים פעמים רבות על מנת להעניק נפח לכלל האזור המקבל. בצורה זו רוב השומן המוזרק נקלט במקום החדש ומתקבלת תוצאה אמינה שתשמר לשנים רבות".

5. טיפולים משולבים

שילוב ניתוחים עם טיפולים לא כירורגיים יוצר אפקט מקיף יותר. "שילוב של טיפולים ניתוחיים יחד עם טיפולים אסתטיים משלימים הוא הפתרון הטוב ביותר עבור אנשים שתהליך ההתבגרות אצלם משמעותי. במידה ואנו משלבים בין השניים אנו יכולים לשפר ולהאריך משמעותית את התוצאה", מסביר ד"ר גור בן יהודה, פלסטיקאי בכיר וחבר האיגוד.
"לדוגמה, ניתוח הרמת עפעפיים בשילוב עם בוטוקס באזור המצח ובצידי העיניים, ישפר משמעותית את מראה החלק העליון של הפנים. דוגמה נוספת הינה ניתוח מתיחת פנים לשיפור מראה הצוואר, קו הלסת והלחיים בשילוב של פילינג לשיפור מרקם עור הפנים".
העיקרון המנחה את השילוב הוא התייחסות לפנים או לגוף כמכלול ולא חלקים, שנועד לשמור על המראה הטבעי ועל ההרמוניה של הפנים. לשם כך, למשל, לא מסתכלים רק על העפעף העליון או התחתון, אלא על שניהם ביחד וגם על הגבות, המצח ויתר חלקי הפנים. כך נגיע לתוצאה המיטבית. התאמת השילוב הנכון תתבצע תוך התחשבות ברצון האישי של המטופלת, הרקע הרפואי וממצאי הבדיקה הגופנית״.

6. מתיחות פנים מינימליות בגיל צעיר

"בקרב צעירים וצעירות הופך להיות פופולרי מאוד ה'מיקרוליפט', וכנראה שהפופולריות שלו תעלה בשנה הקרובה", מספר ד"ר מאיר כהן. "זאת הודות להיותו טיפול עדין לכל מרכיבי הפנים והצוואר, המתבצע תוך בחינת שינוי מבנה הפנים מגיל הילדות במטרה להעניק מראה טבעי, רענן וצעיר. ההליך נעשה בעזרת חתיך שאינם נראים, אפילו עם תספורות קצרות בקרב גברים או שיער אסוף בקרב נשים".