לפני כ-15 שנים יזם ח"כ אלעזר שטרן, בתפקידו אז כראש אכ"א בצה"ל, שכל חייל וחיילת שמתגייסים יוכלו לתרום דם בשרשרת החיול ולהיכנס למאגר מח העצם של עזר מציון. אתמול התבשר בנו עמיחי שהוא נמצא מתאים לתרומה עבור חולה.
1 צפייה בגלריה
אלעזר שטרן ובנו עמיח
אלעזר שטרן ובנו עמיח
אלעזר שטרן ובנו עמיחי
(צילום: רומבה צילומים)
עמיחי בן ה-26 מתגורר בבלגיה ואתמול כאשר ניסו להשיגו מעזר מציון ללא הצלחה בכדי לבשר לו ששמונה שנים לאחר שתרם דם בגיוסו ונכנס למאגר מח העצם, הוא נמצא מתאים לתרומה, החליטו לפנות לאבא. "הייתי בכנסת ונכנסה שיחה", משחזר שטרן. "שאלו אם אני אבא של עמיחי, כי רצינו להגיד לו שהוא נמצא מתאים לתרום מח עצם לחולה. התקשרתי לבני וכולם בלשכה שמעו את צעקת 'וואו' שלו. הוא כל כך התרגש וגם אני כמובן. זאת זכות גדולה, זה חלום להימצא מתאים. אושר גדול".
עמיחי שטרן סיפר אחר כך כי "בתהליך הגיוס נתתי דגימה ועכשיו נמצאתי מתאים לתרומה לחולה. במילים אחרות זכיתי באפשרות להציל חיים. אני בתחילת התהליך ואעשה כל מה שביכולתי שהדבר הזה יצליח. גם אם זה מצריך לחזור לארץ. חיים זה ערך עליון".
הפרויקט שיזם שטרן נראה היום כמובן מאליו, אלא שאז, זה היה אחד הדברים המאתגרים ביותר להכניס לצה"ל. "עם תחילת תפקידי כראש אכ"א פנתה אלי ד"ר ברכה זיסר בבקשה להכניס לשרשרת החיול אפשרות של תרומת דם כדי להכנס למאגר מח העצם. בזכות אותם חיילים שבחרו להצטרף למאגר, נכון להיום נתרמו 2,625 מנות".