חיסוני הילדים נגד קורונה עולים מדרגה: פעוט אמריקני בן שמונה חודשים קיבל את שתי מנות החיסון של פייזר, ומצבו טוב. הפעוט, שהוא כנראה האדם הצעיר ביותר בעולם שהתחסן, השתתף בניסוי קליני של פייזר שבוחן את הבטיחות של החיסונים בקרב תינוקות בני חצי שנה ומעלה. עד כה אושר החיסון לבני 12 ומעלה.
קראו עוד:
הפעוט, וינצ'נצ'ו (אנזו) מינקולה, מהעיירה בלדווינסוויל שבמדינת ניו יורק, קיבל את החיסון השני ביום רביעי שעבר במסגרת ניסוי שערכה האוניברסיטה הרפואית של אפסטייט ניו יורק, אחד מארבעה מרכזים רפואיים אמריקניים הבוחנים את החיסון של פייזר בקרב ילדים בני פחות מחמש. ארה"ב היא המדינה היחידה שעורכת בדיקות כאלה כרגע. מינקולה הוא אחד מ-16 פעוטות בארה"ב המשתתפים בשלב הראשון של הניסוי, שלב הבטיחות, הכולל ילדים בני שישה חודשים עד שנתיים. את הזריקה הראשונה הוא קיבל לפני שלושה שבועות.
הוריו של התינוק, מריסה ומייק מינקולה, הם רופאים. האב אמר: "שנינו מרגישים שחשוב לסיים את המגפה הזו, והדרך המהירה והבטוחה ביותר היא החיסון". לדבריו, הם לא היססו לפני שנתנו לבנם את הזריקות
הוריו של התינוק, מריסה ומייק מינקולה, הם רופאים. האב אמר: "שנינו מרגישים שחשוב לסיים את המגפה הזאת, והדרך המהירה והבטוחה ביותר היא החיסון". לדבריו, הם לא היססו לפני שנתנו לבנם את הזריקות. האב הוסיף שהתינוק ישן ואוכל טוב, וכי הוא לא חווה תופעות לוואי לאחר קבלת החיסון.
1 צפייה בגלריה
וינצ'נצו אנדו מינקולה
וינצ'נצו אנדו מינקולה
עש היסטוריה: התינוק וינצ'נצו מינקולה מקבל את החיסון (מימין) ועם אביו הרופא
(צילום: ilmessaggerro )
בשבוע שעבר נתן מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) לחברת פייזר אישור חירום לחסן ילדים בני 12 עד 15 נגד קורונה, בעקבות מחקר שהראה כי החיסון בטוח ויעיל במניעת הדבקה. ישראל צפויה לאמץ את ההחלטה ולהתחיל בקרוב לחסן ילדים. עד כה אושר בארץ לחסן בני 16 ומעלה, אבל ניתן אישור חריג לחסן בני 12 ומעלה המשתייכים לקבוצות סיכון, בהן השמנת יתר, פגיעה ריאתית, סוכרת, טיפול כימותרפי או בני בית המשתייכים לקבוצות סיכון. חיסון כולל של הילדים הוא קריטי לבלימת המגפה ולפתיחה נרחבת של בתי הספר ברחבי העולם.