"עברה עליי תקופה מאוד קשה": אומרת הבוקר (ג') לאולפן ynet בת שבע ברוך, בת 28 מירושלים, שחלתה בקורונה בשבוע ה-31 להריונה, אושפזה במצב קשה בבית החולים שערי צדק - והשבוע שוחררה לביתה.
קראו עוד:
"זה התחיל בבית, כשלא הרגשתי טוב", היא משחזרת. "עוד לא ידעתי בכלל שזה קורונה. התחלתי להרגיש רע, והמצב התחיל להחמיר. הרגשתי קושי בנשימה, אבל פחדתי ללכת לבית חולים, כי היו שמועות שבבתי חולים רק מתים. כמובן שזה לא נכון. ברגע שהמצב הידרדר, בעלי הזמין לי אמבולנס בלי לשאול אותי. הוא החליט שזה מה שצריך לעשות. הגעתי לבית החולים שערי צדק, ושם התחילו לטפל בי".
בבית החולים מצבה החמיר. "בשבת הגעתי למצב שאני לא יודעת איך להגדיר אותו", היא אומרת. "ממש הייתי בסכנת חיים. הרגשתי שאני לא יכולה לנשום ושאין לי כוחות יותר להילחם על הנשימה. אמרו לי, 'עכשיו תחתמי על הנשמה, הרדמה וניתוח קיסרי'. כמובן, חתמתי על הכול, ואז פתאום קרה לי נס. הגיע רופא שהחליט שהוא נלחם על החיים שלי ולא עוזב אותי לרגע. הוא טיפל בי במסירות ממש עד ההחלמה שלי, עד עכשיו. בסוף לא הגעתי לשלב ההנשמה וההרדמה".
עכשיו היא בשבוע ה-34 להריונה. "אני עדיין לא במיטבי", אומרת ברוך, "לא מאה אחוז. אני עוד צריכה לעבור שיקום, פיזיותרפיה. הרי שכבתי הרבה, לא הלכתי. אבל המצב בהחלט הרבה יותר טוב. אני מבקשת להעביר מסר לכל הנשים שבהיריון ולכל הנשים בכלל: אל תפחדו ללכת לבית חולים. אני פחדתי מאוד, שמעתי שזה לא טוב, שבבתי החולים רק נדבקים בעוד מחלות. אבל ההגעה שלי לבית החולים הייתה הדבר הנכון. וכמובן, צריך להיזהר ולהישמר. אני אמנם שמתי מסכה, אבל התקרבתי לאנשים, דיברתי עם שכנות, התנהגתי רגיל, לא הייתי היסטרית מדי. מתברר שצריך קצת יותר להיזהר ולשמור מרחק, וכמובן, תמיד להיות עם מסכה".

1 צפייה בגלריה
בת שבע ברוך
בת שבע ברוך
"הרגשתי שאני לא יכולה לנשום ושאין לי כוחות יותר להילחם על הנשימה": בת שבע ברוך משתחררת משערי צדק
(צילום: דוברות שערי צדק)
ד"ר יגאל הלביץ, רופא בכיר במחלקה לטיפול נמרץ בשערי צדק, מסר: "במהלך האשפוז של בת שבע נעשו מאמצים לייצב את מצבה ולשמור על בריאותה תוך שימת לב לאתגר החשוב שעמד לנגד עינינו - שימור ההיריון ובריאות העובר. בת שבע משתחררת מבית החולים במצב טוב. אנו מאושרים מהשיפור במצבה ושמחים ללוות אותה במעמד השחרור המרגש. נשמח עוד יותר ללוות אותה בלידה".
"פחדתי ללכת לבית חולים, כי היו שמועות שרק מתים שם או נדבקים בעוד מחלות. כמובן שזה לא נכון. ברגע שהמצב הידרדר, בעלי הזמין לי אמבולנס בלי לשאול אותי. הוא החליט שזה מה שצריך לעשות"
פרופ' סורינה גריסרו, מנהלת אגף אם ויילוד במרכז הרפואי, הוסיפה: "עיקר המאמצים היו לטפל ולתמוך נשימתית בבת שבע תוך כדי ניטור יומי קפדני של העובר. היו ימים שמצבה היה קשה, ועלתה אפשרות ליילד את התינוק בלידה קיסרית, אבל עשינו הכול כדי לשמר את ההיריון. בשלב מסוים השתפר מצבה הנשימתי. לשמחתנו, הסבלנות וההשגחה המתמדת השתלמו".
גם בבית החולים בילינסון בפתח תקווה התמודדו בימים האחרונים עם אישה בהיריון שחלתה בקורונה. האישה, בת 40, ממרכז הארץ, כבר ילדה וחוברה הלילה (ג') למכשיר האקמו. היא הגיעה לבית החולים בשבוע ה-28 להריונה, הייתה מאושפזת במשך עשרה ימים, ובעקבות הידרדרות במצבה הורדמה והונשמה. אחרי מספר שעות חלה החמרה נוספת במצבה, והרופאים נאלצו ליילדה ולחברה לאקמו.
דר איליה קגן, מנהל טיפול נמרץ קורונה: "עקב שבוע ההיריון הצעיר ניסינו להמתין עם הלידה ככל שניתן, אך עקב ההחמרה ומצוקת העובר שהחלה להתפתח, לא הייתה ברירה אלא ליילדה בניתוח קיסרי. מצבה כעת יציב, ואנו ממשיכים להילחם על חייה".
פרופ׳ ארנון ויזניצר, מנהל בית החולים לנשים בבילינסון, הוסיף: "בגל הנוכחי אנחנו עדים לריבוי מקרים של פגיעת קורונה בנשים בהיריון. המחלה קשה ואלימה יותר. חשוב שנשים בהיריון יתחסנו".