"אנחנו לא מופתעים מזה שיש וריאנטים: זה טיבה של מגפה", אומר היום (ד') באולפן ynet פרופ' יהודה אדלר, מומחה לקרדיולוגיה, לרפואה פנימית ולמינהל רפואי. "וריאנטים הם חלק מהמגפה, וכבר לפני שנה אמרנו שיהיו וריאנטים. השאלה היא מהי עוצמת החיסון ומהם הווריאנטים. עד עכשיו, אני חייב להודות, החיסון הזה הוא פלא רפואי".
קראו עוד:
לדעתו, החיסון ניצח גם את הווריאנט ההודי. "הווריאנט הזה נכנס למדינה, איתרו אותו בחמישה בתי ספר, ברור שהוא כאן - אבל הוא לא העלה את התחלואה ואת התמותה. להפך, התחלואה ממשיכה לרדת, על אף שהוא מאוד מידבק".
1 צפייה בגלריה
עומסים בנתב"ג
עומסים בנתב"ג
נתב"ג, לפני כשבועיים. "אני לא בטוח שהכללים נשמרים שם", אומר פרופ' אדלר
(צילום: שמוליק דודפור )
את נתב"ג כינה פרופ' אדלר "עקב אכילס שלנו" והזכיר שהווריאנט הבריטי, שהדביק רבים בישראל לפני מספר חודשים, הגיע משם. "אני לא בטוח שהכללים שנקבעו על ידי משרד הבריאות, שהם נכונים, נשמרים בנתב"ג", הוסיף. "אני קורא שוב לנקוט את כל הצעדים, כולל בדיקות ובידודים לנוחתים ממדינות מסוימות".
"הווריאנט ההודי נכנס לישראל, איתרו אותו בחמישה בתי ספר, ברור שהוא כאן - אבל הוא לא העלה את התחלואה ואת התמותה, על אף שהוא מאוד מידבק - והכול בזכות החיסונים"
פרופ אדלר גם התייחס להקלות החדשות שאמורות להיכנס לתוקף מחר (ה'), ובהן אפשרות להיכנס לבריכות ולמכוני כושר במתכונת התו הסגול והיתר ל-50 איש לשהות בשטח סגור ול-500 בשטח פתוח. על כך הוא אמר: "הייתי עוצר את ההקלות הבאות. הקלו מספיק: המשק חזק לסדרו, המשק מתפקד, הכלכלה מתאוששת. לא הייתי מחליט על עוד הקלות כל כך מהר. יש הרבה וריאנטים, ואנחנו יודעים שהם חודרים למדינה שלנו, ואנחנו מדינה כל כך קטנה, כמו גיגית - אז בואו נחכה קצת. אין מה לרוץ עם עוד הקלות.
"אני מבקש מחבריי במשרד הבריאות לשקול את זה שוב. אין שום צורך כרגע בעוד הקלות. צריך להיזהר. אנחנו יודעים שיכולה להגיע התעוררות נוספת של הנגיף - ואז, תוך שנייה אנחנו כולנו כאן במגפה נוספת".