1,937 בני אדם אובחנו אתמול (ד') עם נגיף הקורונה, 428 בני אדם במצב קשה ו-124 מונשמים - גילם של החולים יורד: כך לדבריו של המומחה באפידמיולוגיה ובריאות הציבור, פרופ' נדב דוידוביץ'. "בשיחות שיש לנו עם מחלקות הטיפול הנמרץ בכל בתי החולים בארץ רואים שמאושפזים הם צעירים יותר", סיפר בראיון לאולפן ynet.
"כיום השהייה בתוך טיפול נמרץ והימשכות מחלה קשה היא ארוכה יותר. עם זאת, אנחנו בהחלט יודעים טוב יותר כיום מבחינה קלינית איך לטפל באנשים", אמר פרופ' דוידוביץ' והסביר: "בגל השני התמונה היא נמוכה יותר, גם בשכבות הגיל הגבוהות וגם בקרב אלה שיש להם גורמי סיכון, אך אנחנו נמצאים בעומסים כבדים.
2 צפייה בגלריה
תמונה ממעבדת קורונה
תמונה ממעבדת קורונה
"יודעים טוב יותר איך לטפל באנשים מבחינה קלינית"
(צילום: EPA)
"יש לזכור ש-98% מנדבקי הקורונה מטופלים בסופו של דבר בקהילה, ויש לחזק כוח אדם לקראת החורף - רופאים, רופאות, אחים ואחיות גם בקהילה וגם בבתי החולים. יש גם להגדיל את מספר הבדיקות המבוצעות, משום שבחורף נצטרף לעשות הבחנה הרבה יותר מהירה וטובה בין אנשים שחולים בשפעת ומחלות נשימה אחרות ובין קורונה".
עוד אמר פרופ' דוידוביץ' כי יש לקדם את ביצועה של תוכנית הרמזור של פרופ' רוני גמזו. "צריך לאשר את פרוייקט הרמזור ולזכור שהוא לא בא לפלג אלא לעזור. הוא בא בעצם לתת מענה למקומות שצריכים יותר סיוע, כמו ירכא או בני ברק. אם אנחנו סוף סוף נאשר את זה, אנחנו נוכל להמשיך להתקדם הלאה. אנחנו לא רוצים להגיע לסגר מלא, זה יהיה דבר הרסני לחברה ולבריאות הציבור הישראלי.
"עוד לא מימשנו את כל היכולות שיש לנו ועוד לא מימשנו את התוכנית הרמזור של גמזו. מאוד מקווה שנוכל להתחיל בשבוע הבא אחרי שתאושר סופית. יש לפרופ' גמזו את העוצמות ואת המנהיגות ואני חושב שזה באמת מזל גדול שהוא לקח את זה על עצמו את התפקיד".
2 צפייה בגלריה
רוני גמזו
רוני גמזו
"לפרופ' גמזו יש את העוצמות ואת המנהיגות"
(צילום: לע"מ )
פרופ' דוידוביץ' סיכם ואמר, כמו מומחים נוספים, כי יש לעבור למעשים באופן מיידי. "יש אמירה מאוד ברורה של כל המומחים להנהגה: תתקדמו עם התוכנית. גוררים רגליים יותר מדי זמן, צריך לממש את תוכנית הרמזור ולאשר את זה בקבינט הקורונה לטובת עם ישראל, כדי שלא נצטרך להגיע בסופו של דבר למצב שבו לא תהיה ברירה אלא לממש סגר.
"אם לא נממש את תכנית הרמזור אנחנו לא נוכל להתמודד בצורה מיטבית ואנחנו נגיע להחמרה במצב שתאלץ אותנו לקחת החלטות בתנאים לא טובים. אני חושב שהגעה לסגר זה דבר גרוע מהרבה בחינות, גם בראיה של בריאות הציבור".