מדינות אירופה ממשיכות להיאבק במגפת הקורונה: באולפן ynet התראיין הבוקר (ה') ד"ר פרדראג קון חבר בצוות המשבר לטיפול במחלות זיהומיות בסרביה, שסיפר על שני גלי התחלואה הגדולים ועל התמודדותה של סרביה עם נגיף הקורונה.
לדבריו, סרביה השכילה לקחת ברצינות את מגפת הקורונה ולנקוט באמצעים חמורים עם התפשטות התחלואה הראשונית במדינה. "הגל הראשון במדינה דווח כמצב חירום מהר מאוד", הוא מספר בריאיון. "באמצע מרץ כבר החלנו סגר ואותו גל ראשון נגמר בתחילת מאי. כשמצב החירום הורם, רבים חשבו שזה אומר שהמגפה נגמרה.
"האזרחים החלו להשתתף בחתונות המוניות ובאירועיםבשב, וכך התחיל הגל השני בתחילת יוני. איתו התמודדנו באמצעות סגר לילי ובשבועות האחרונים השתמשנו רק בשיטות מניעה, שהן שימוש במסכות ושמירה על ריחוק. בנוסף, אסרנו התקהלויות מעל 30 אנשים במקומות סגורים, אלא אם כן מדובר בחללים שמאפשרים ריחוק. באוויר הפתוח התרנו התקהלות של עד 500 אנשים".
לדבריו של ד"ר קון, בסרביה מבוצעות כ-7,000 בדיקות ביום. "בשבועיים האחרונים המספר הכי נמוך של נדבקים חדשים היה 29 מקרים, והכי גבוה הוא 102".
1 צפייה בגלריה
 הנשיא ווצ'יץ' מכריז על הגבלות בסרביה
 הנשיא ווצ'יץ' מכריז על הגבלות בסרביה
הנשיא ווצ'יץ' מכריז על הגבלות בסרביה
(צילום: AP)
מוקדם יותר השבוע התראיין מומחה אירופאי נוסף באולפן ynet, שר הבריאות הרומני לשעבר, ד"ר ראאד ערפאת, שסיפר על התגברות תחלואה מדאיגה באירופה. "הדיון המרכזי באיחוד האירופי כרגע הוא לאחד ולתאם צעדים בין המדינות", אמר ד"ר ערפאת. "היה שוני בין האמצעים שנקטו מדינות אירופה. חלק הפסיקו טיסות, חלק המשיכו, ועכשיו הגיע הזמן לצעד אחד ולגישה אחידה, וזה מה שאמור לקרות בקרוב. הדבר הזה הכרחי במיוחד לקראת החורף, בה נחווה גם את השפעת העונתית, מה שעשוי להחזיר אותנו אחורה למצב קשה".
בתוך כך, מחר (שישי) צפויה להיכנס מדינת ישראל לסגר בן שלושה שבועות כתוצאה מהתגברות התחלואה בשבועות האחרונים. אתמול אובחנו 4,537 נדבקים חדשים בקורונה ו-531 אובחנו בין חצות לבוקר. כך עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר. 1,163 חולים מאושפזים בבתי החולים, מהם 549 במצב קשה, מספר המונשמים עלה בשבעה והוא עומד על 140 בני אדם.
1,165 נפטרו מקורונה מאז תחילת המגפה. אתמול התקבלו תוצאות של 52,597 בדיקות. מספר החולים הפעילים בישראל עומד על 44,984 בני אדם. כמו כן, אתמול פוענחו כ-51 אלף בדיקות, 8.8% מהן היו חיוביות. מדובר בשיעור חיוביים נמוך בהשוואה לימים האחרונים.