"מגפות נוספות עלולות להיות קטלניות יותר מהקורונה, אז חייבים ללמוד מלקחי המגפה", אומרת היום (ב') אחת ממפתחות החיסון לקורונה.
קראו עוד:
"זו לא תהיה הפעם האחרונה שבה נגיף מאיים על חיינו ועל הקיום שלנו", אמרה שרה גילברט, אחת ממפתחות החיסון לקורונה של אסטרהזניקה ואוניברסיטת אוסקפורד בהרצאה השבוע שדווחה ברשת ה-BBC. "האמת היא, שהמגפה הבאה עלולה להיות גרועה יותר. היא יכולה להיות מידבקת יותר, קטלנית יותר או שתיהן גם יחד".
1 צפייה בגלריה
נגיף ה-HIV
נגיף ה-HIV
נגיף הקורונה. לא פעם אחרונה שנראה מגפה
(ShutterStock)
היא מוסיפה: "לא יכול להיות שאחרי כל מה שעברנו, והנזקים שספגנו, ועדיין אין לנו היום משאבים להתכונן למגפה הבאה. ההתקדמות שנעשתה והידע שצברנו – אסור שהם ילכו לאיבוד".
גם ד"ר אנתוני פאוצ'י, היועץ הבכיר לנשיא ארצות-הברית, התייחס לנושא בכנס הביטחוני-מדיני של המכון למדיניות ואסטרטגיה באוניברסיטת רייכמן בהרצליה ואמר: "העובדה היא שתהיה לנו עוד מגפה אולי לא באותה עוצמה כמו זו, ויהיה טוב שנהיה מוכנים. הקורונה תסתיים ללא ספק והיא תסתיים ככל שנחסן יותר ויותר אנשים בעולם. אנחנו לא יודעים מהיכן המגפה אבל זה היה ככל הנראה משהו טבעי. אני לא חושב שיש תועלת להאשים מדינות, התפרצויות קורות במדינות שונות בצורה טבעית".