"שוב הוכח שהפוליטיקאים לא מבינים מהחיים שלהם", אומר היום (ב') פרופ' יהודה אדלר באולפן ynet בעקבות החלטתו של קבינט הקורונה לאפשר לקבוצות תיירים להיכנס לישראל גם אם קיבלו שתי מנות בלבד של החיסון נגד הקורונה.
קראו עוד:
המומחה לקרדיולוגיה, למחלות פנימיות ולמינהל רפואי סבור שההחלטה שגויה לנוכח מצב התחלואה בחו"ל. "אנחנו רואים מה קורה באירופה", אמר פרופ' אדלר. "חוסר הבוסטר במערב אירופה גורם להתפרצויות מאוד קשות. יש עלייה באנגליה ובמדינות אחרות, כך שהחלטה להכניס לארץ תיירים שלא קיבלו בוסטר היא תמוהה, חסרת קשר למציאות".
1 צפייה בגלריה
תיירים נתב"ג
תיירים נתב"ג
תיירים בנתב"ג, בשבוע שעבר. "צריך לבקש משר הבריאות לשנות את ההחלטה", אומר פרופ' אדלר
(צילום: מוטי קמחי)
לדעתו, מדובר בהוכחה נוספת לכך "שהפוליטיקאים לא מסוגלים להתמודד עם המגפה", כהגדרתו. "כבר מזמן אמרתי, 'תעבירו את זה לפיקוד העורף, לרשויות המקומיות'. החלטות כאלה גובלות בחוסר חוכמה מהותי".
פרופ' אדלר חושש שההחלטה תאפשר כניסה של וריאנט לישראל. "בזמנו יולי אדלשטיין ביטל את התו הירוק, וזו הייתה טעות, והרבה אנשים חלו וקיפחו את חייהם בגללה. גם ההחלטה הנוכחית היא מנותקת וחסרת כל קשר למציאות. אנחנו לא משק אוטרקי, אנחנו לא מנותקים מהעולם, ומכיוון שהמגפה משתוללת בעולם, אז ברור שאחד הווריאנטים ייכנס למדינה שלנו, ויהיה כאן גל חמישי, וחבל. אלו החלטות כל כך לא חכמות.
"אנחנו כבר רואים וריאנטים משתוללים, אז נראה שה-AY-4.2 לא כל כך אלים כמו שחשבנו, ברוך השם, אבל יהיו עוד וריאנטים. יש וריאנטים כל הזמן. ובסוף זה מתנחל פה, מתפרץ. צריך לבקש משר הבריאות לשנות את ההחלטה השגויה והתמוהה. איפה משרד הבריאות? איפה מנכ"ל משרד הבריאות? איך הם נותנים לדבר כזה לקרות? הרי הסיבה להתפרצויות באירופה היא שאנשים לא קיבלו שם קיבלו את הבוסטר. החיסון השני פג תוקפו, ומאחרים לתת שם את הבוסטר. התחילו לתת אותו רק לקשישים, לאנשים מבוגרים".
זו פשוט בושה, אתה יודע למה? ואני לא מביעה כאן הרבה עמדות שקשורות להחלטות קבינט הקורונה. לנו אומרים שמי שהתחסן בשני חיסונים "לא מחוסן". מה פתאום תיירים לא מחוסנים נכנסים לישראל? אני לא מצליחה להבין את זה. "כנראה מערכת החיסון של התיירים שונה משל ישראלים".
שר הבריאות, ניצן הורוביץ, נימק את ההחלטה כך: "בהתאם למדיניות שלנו לכל אורך הדרך, גם בתיירות אנחנו נחיה לצד הקורונה. אנו נוקטים את כל אמצעי הזהירות והפיקוח על מנת לשמור על בריאות הציבור ולזהות וריאנטים חדשים במהירות. לצד זאת אנו שומרים על הכלכלה הישראלית, על פעילות המשק, החינוך, התרבות, התיירות ועל שגרת החיים בישראל".