מסתיימת חובת הבידוד לחולי קורונה: מהיום (ג') מבוטלת חובת הבידוד למי שאומת לקורונה. תוקף צו חובת הבידוד לא הוארך והסתיים בחצות (בין שני לשלישי). עם זאת, משרד הבריאות מזכיר כי הקורונה נותרה מחלה מידבקת ועלולה להיות מסכנת חיים לקבוצות סיכון. בריאיון לשרון כידון וישי שנרב ב-ynet radio בעקבות ההחלטה, אמר פרופ' סלמאן זרקא, מנהל המרכז הרפואי זיו ופרויקטור הקורונה עד לפני כחודש: "ניצחנו את המגפה אך לא את הנגיף, שעודנו כאן ומאתגר את בריאותם ואף את חייהם של אוכלוסיות הסיכון".
1 צפייה בגלריה
בדיקת קורונה
בדיקת קורונה
בדיקת קורונה
(צילום: shutterstock)
ממשרד הבריאות נמסר כי בכל מקרה חשוב להמשיך לנהוג באחריות, ומי שאינו חש בטוב - מומלץ שייבדק ויימנע ממגע עם אנשים אחרים עד חלוף התסמינים. בנוסף, מי שנמצא מאומת לקורונה - חשוב לשמור על בידוד בבית עד חלוף התסמינים. אם יש צורך לצאת - להימנע ממגע עם קהל ולהשתמש במסכה. ובכל מקרה מומלץ להתחסן על פי הנחיות המשרד, בעיקר למי שנכלל בקבוצות סיכון.
קראו עוד:
הודעה זו באה בעקבות הודעת ארגון הבריאות העולמי לפני כשבוע כי המגפה לא מוגדרת יותר כ"מצב חירום". בשיאו גרם הנגיף למוות של יותר מ-100 אלף איש בשבוע, אך מאז החיסונים התמותה ירדה משמעותית.
ועידת החירום של ארגון הבריאות העולמי הכריזה על הקורונה כמצב חירום ב-30 בינואר 2020, כחודש לאחר שהמקרים הראשונים אובחנו בעיר ווהאן במחוז חוביי שבסין. גם כעת מדגיש ארגון הבריאות העולמי שנגיף COVID-19 כאן כדי להישאר, אך הוא כבר לא מייצג "מצב חירום". שיעור התמותה, למשל, הואט משיא של יותר מ-100 אלף בשבוע בינואר 2021 לקצת יותר מ-3,500 בשבוע עד ל-24 באפריל השנה. ההסבר העיקרי לכך הוא החיסונים שפותחו נגד הנגיף, שסייעו למניעת מחלה קשה בקרב המוני נדבקים, והזנים החדשים שהתסמינים שלהם קשים פחות מאלה שהיו לזן המקורי.
לפי ההערכות, כ-764 מיליון מקרי קורונה התרחשו מאז פרוץ המגפה, וכ-5 מיליארד איש קיבלו לפחות מנת חיסון אחת נגד הנגיף. מאז החלו החיסונים הסירו המדינות בהדרגה את הגבלות הקורונה, עד לביטולן המוחלט.
בריאיון ל-ynet radio, אמר עוד פרופ' זרקא: "במרכז הרפואי מאושפזים חמישה אנשים חולים במחלת הקורונה, כך שהקורונה לא עזבה אותנו. אם אתה חולה ויצאת חיובי לקורונה, זה יהיה חוסר אחריות משווע לעלות לאוטובוס ולסכן אחרים, במיוחד אנשים מעל גיל 65 או עם מחלות רקע, שהנגיף אצלם יכול להיות קטלני. אין ברירה וצריך לצאת החוצה? - שים מסכה. מוטלת עלינו אחריות לערבות הדדית ולהישאר בבידוד בעת תחלואה מדבקת, כדי להגן על אחרים מהדבקה".
פורסם לראשונה: 09:37, 14.05.23