"אנחנו מתריעים על המצב כבר זמן רב, והגיע הזמן שהדרג הפוליטי יקבל את ההמלצות של הרופאים המומחים", אומר היום באולפן ynet פרופ' יהודה אדלר, מומחה לקרדיולוגיה, לרפואה פנימית ולמינהל רפואי. "לאורך כל הדרך ההמלצות של הרופאים לא מיושמות".
קראו עוד:
פרופ' אדלר הוסיף כי "הפאשלה", כהגדרתו, התחילה בתקופתו של השר יולי אדלשטיין, עם ביטול התו הירוק והחובה לעטות מסכות. "היא ממשיכה הלאה עד היום, וזו שערורייה", אמר. "הפוליטיקאים אמורים לשמור עלינו, להקשיב לדרג המקצועי ולקבל לפחות את רוב ההמלצות שלו - ואין, נאדה".
1 צפייה בגלריה
בדיקות סרולוגיות לתלמידים באלעד
בדיקות סרולוגיות לתלמידים באלעד
בדיקות סרולוגיות לתלמידים באלעד. "זה מורכב מאוד, אבל אנחנו מסוגלים לעשות את זה", אומר ארז לוי
(צילום: יאיר שגיא)
באולפן דנו גם ברעיון שחלק מחולי הקורונה יאושפזו בביתם ולא בבית חולים, והועלתה השאלה אם זה ריאלי. ארז לוי, מנהל מחוז מרכז בקופת חולים כללית, אמר: "זה ריאלי מאוד. אנחנו בכללית מובילים את הנושא של רפואה בבית כבר מספר שנים, ויש לנו היום, בלי קשר לקורונה, אלפי מטופלים שנמצאים בבית - וביניהם מונשמים. הרעיון הוא שנרחיב את היריעה של אשפוזי הבית גם לתחום הקורונה, עם ניטור 24/7, כולל באמצעות צוותים רפואיים וצוותי סיעוד. זה אפשרי".
פרופ' אדלר אמר על כך: "זה נעשה בבתי החולים הממשלתיים, וזה עובד מצוין".
בהמשך דובר על הבדיקות הסרולוגיות שתלמידי בתי הספר יצטרכו לעבור בקרוב. על כך אמר לוי: "בחוזר מנכ"ל משרד הבריאות כתוב מי הגופים שמוסמכים לבצע את הבדיקות הללו, אבל עוד לא יצאה הנחיה רשמית לקופות החולים שאומרת שהן אחראיות לפרויקט. כשתצא כזו, אנחנו נהיה מוכנים לכך. אנחנו פרוסים בשירותי בריאות כללית עם מרפאות ממטולה עד אילת ועם מתחמים חיצוניים שפתחנו שוב, ולכן אנחנו מוכנים".
ארז לוי מקופ"ח כללית: "עוד לא יצאה הנחיה רשמית לקופות החולים שאומרת שהן אחראיות לפרויקט הבדיקות הסרולוגיות. כשתצא כזו, אנחנו נהיה מוכנים לכך. אנחנו פרוסים עם מרפאות ממטולה עד אילת ועם מתחמים חיצוניים שפתחנו שוב"
לשאלה אם לקופת חולים כללית יש יכולת לוגיסטית לבצע את הפרויקט בשבועיים הקרובים, השיב לוי: "זה מורכב מאוד, אבל אנחנו מסוגלים לעשות את זה. כמערכת אנחנו יודעים להתמודד עם האתגר הזה, אבל זה אתגר קשה, כי התחלואה עולה".
לאחר מכן סיפר פרופ' אדלר שהוא פגש השבוע את שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא-ביטון, ושטח בפניה את טענותיו. "אמרתי לה את הדברים", סיפר אדלר. "אמרתי לה שהפאשלה הכי גדולה הייתה עם פתיחת שנת הלימודים במגזר החרדי: 250 אלף תלמידים חרדים התחילו ללמוד השבוע, והיינו צריכים לעשות עליהם את הפיילוט של הבדיקות המהירות. לא עשינו את זה, וחבל. בזבזנו הזדמנות אדירה. אמרתי את זה לשרה, ולא קיבלתי תשובות".
ומה מצב התחלואה בבריטניה בימים אלה? צפו בריאיון עם פרופ' דוד כץ, מומחה למערכת החיסון שחי שם: