תושב אחד הכפרים בגליל המערבי, שעבר טיפול שיניים וביצוע שתלים דנטליים באחד היישובים ברשות הפלסטינית, כמעט מצא את מותו בעקבות זיהום שנוצר בחלל הפה ובצוואר. הוא הגיע למרכז הרפואי לגליל בנהריה, ושם ניצלו חייו ברגע האחרון. המטופל מאושפז במחלקה לטיפול נמרץ נשימתי במצב קשה, מורדם ומונשם.
קראו עוד:
הגבר הגיע לחדר המיון של המרכז הרפואי לגליל בתחילת השבוע, כשהוא סובל מנפיחות ניכרת בפניו, מלווה בכאבים חזקים באזור הפנים והלסת התחתונה. צוות חדר המיון שבדק אותו, בירר וגילה כי עבר טיפול שיניים ברשות הפלסטינית.
לחדר המיון הוזעק רופא כירורג פה ולסת, שאבחן כי האיש סובל מזיהום רב-מערכתי חמור, שהתפתח באזור חלל הפה והצוואר. בשלב זה החלה הידרדרות מהירה במצבו, והוא איבד את הכרתו. הוא הועבר מיידית לחדר הלם בסיוע צוות ההרדמה, שם הכניסו הרופאים לגופו צינור הנשמה, ובכך מנעו מצב של חנק ומוות מיידי.
2 צפייה בגלריה
השתלת צינור הנשמה המרכז הרפואי לגליל בנהריה
השתלת צינור הנשמה המרכז הרפואי לגליל בנהריה
הכנסת צינור ההנשמה, השבוע. הרופאים זיהו את המצוקה ופעלו במהירות תוך הפעלת נוהל חירום
(צילום: המרכז הרפואי לגליל בנהריה)
במרכז הרפואי אמרו כי הודות לתושייתם של הרופאים, ד"ר דניאל אורן וד"ר אמיר תותרי, שזיהו בזמן את המצוקה ופעלו במהירות תוך הפעלת נוהל חירום, ניצלו חייו של המטופל. הוא הוכנס בדחיפות לחדר ניתוח, שם עבר ניקוז של החללים המזוהמים בצוואר ובחלל הפה. בתום הניתוח הועבר לאשפוז במחלקה לטיפול נמרץ כשהוא במצב קשה ויציב, מורדם ומונשם. הודעה על המקרה הועברה למשרד הבריאות.
פרופ' סאמר סרוג'י: "הצלנו את המטופל ממש בדקה ה-90. ההידרדרות שלו הייתה מאוד מהירה כתוצאה מהזיהום. טיפולי שיניים במסגרת לא סטרילית ולא מספיק מקצועית עלולים להביא לסכנת חיים ואף למוות"
טיפולי שיניים ברשות הפלסטינית פופולריים מאוד בקרב הציבור הערבי-ישראלי, בין היתר בשל העלות, שהיא נמוכה משמעותית מזו שבישראל. מנהל המרכז לניתוחי פנים, לסתות, רפואת הפה והשיניים במרכז הרפואי לגליל, פרופ' סאמר סרוג'י, אמר: "הצלנו את המטופל ממש בדקה ה-90. ההידרדרות שלו הייתה מאוד מהירה כתוצאה מהזיהום. יש כאן מסר חשוב: טיפולי שיניים במסגרת לא סטרילית ולא מספיק מקצועית עלולים להביא לסכנת חיים ואף למוות, ללא קשר למקום שבו ניתן הטיפול".
2 צפייה בגלריה
ד"ר סאמר סארוג'י
ד"ר סאמר סארוג'י
פרופ' סאמר סארוג'י. "טיפולי שיניים במסגרת לא סטרילית ולא מספיק מקצועית עלולים להביא לסכנת חיים ואף למוות"
(צילום: המרכז הרפואי לגליל בנהריה)
מנהל המרכז הרפואי, פרופ' מסעד ברהום, הדגיש כי חשוב להקפיד להגיע רק למוסדות רפואיים שהינם מורשים ומאושרים על ידי משרד הבריאות.