יש אנשים שבמשך שנתיים של מגפה לא נדבקו בקורונה. הם חשבו שהם חסינים מהידבקות, "טפלונים" - אבל גל התחלואה הנוכחי לא פסח עליהם. ככה זה כשמקדם ההדבקה גבוה, וביממה אחת נדבקים כ-10,000 ישראלים. שלושה מהאנשים האלו התראיינו היום (ג') לאולפן ynet.
קראו עוד:
"אותי זה תפס ביום ראשון", סיפרה עמית קוריאל. "מתחילת המגפה ועד עכשיו הצלחתי לחמוק ממנה. כל הפלוגה שלי הייתה חולה, למעט חיילים אחדים, ואני ביניהם. הייתי בטוחה שאני טפלון. מה שקרה זה שכבר שבועיים אני לא ממש מרגישה טוב. בסופ"ש היה לי יום הולדת, והרגשתי הטבה, אז יצאתי לחגוג. היינו עם מסכות עד כמה שאפשר, כי כששותים ואוכלים מורידים את המסכה. אחרי הסופ"ש חזרתי להרגיש לא טוב. יש לי חום שיורד ועולה, צינון, כאבי גב - התסמינים הרגילים".
גם פנינה מזל התבשרה ביום ראשון שהיא מאומתת. "חשבתי שאני חסינה ושאני טפלון, וגיליתי שלא", אמרה. "אני עובדת עם נוער, ואיכשהו הצלחתי להתחמק מזה בשנתיים האחרונות, אבל גם תורי הגיע. אני שמחה שזה הגיע בתצורה הזו, שהיא יחסית קלה: יש לי רק כאבי גרון".
1 צפייה בגלריה
אין תור בהבימה
אין תור בהבימה
מתחם בדיקות הקורונה ליד תיאטרון הבימה בתל אביב, בשבוע שעבר. "זה יכול לתפוס אנשים גם פעמיים, ויש אנשים מבוגרים, וזה מסוכן"
(צילום: מוטי קמחי)
המרואיין השלישי, רועי שאול, התבשר שנדבק במוצאי שבת. "בסך הכול אני מרגיש סבבה", אמר. "יש לי קצת שיעולים וכאבי ראש, לא משהו רציני. לא יודע למה זה תפס אותי. הייתי עם מסכה איפה שצריך".
"בסך הכול אני מרגיש סבבה", אמר רועי שאול. "יש לי קצת שיעולים וכאבי ראש, לא משהו רציני. לא יודע למה זה תפס אותי. הייתי עם מסכה איפה שצריך"
מיד ידעת שזו קורונה, או שחשבת שאולי זו סתם שפעת? "בני משפחתי ואני נבדקים באופן קבוע. יש לנו בדיקות ביתיות, ואם אנחנו חושדים במשהו, אנחנו מיד נבדקים כדי לוודא שאנחנו לא מסכנים אחרים. הפעם אחותי ואני יצאנו חיוביים".
מה תעשו אחרי שתחלימו? תמשיכו להקפיד על מסכות? עמית קוריאל: "נראה לי שנמשיך לשמור. זה יכול לתפוס אנשים גם פעמיים, ויש אנשים מבוגרים, וזה מסוכן".