רישיונו של האח אורן חננייב לעסוק בסיעוד נשלל היום (ג') לצמיתות לאחר שהורשע בעבירות מין חמורות. לפי כתב האישום, חננייב החזיק 14 אלף סרטונים של ילדים ונערים בעירום וגם צילם איברים של חולה בעודה מורדמת לקראת ניתוח. מלבד זאת, הוא צילם ילד בן 4 בעודו עירום לאחר מקלחת. הוא נשלח למאסר של שנה וחצי במסגרת הסדר טיעון.
משרד הבריאות הודיע כי בהמלצת ועדת המשמעת של משרד הבריאות החליט המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר ספי מנדלוביץ, על שלילת רישיונו של האח אורן חננייב מלעסוק בסיעוד. נגד חננייב, שהודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות מין חמורות, הוגשה קובלנה מטעם משרד הבריאות בגין מעשים חמורים אלו.
1 צפייה בגלריה
המרכז הרפואי רמב"ם
המרכז הרפואי רמב"ם
המרכז הרפואי רמב"ם
(צילום: דוברות רמב"ם)
התובע המשמעתי של משרד הבריאות, עו"ד תומר דגני, הגיש בחודש יולי בשנה שעברה קובלנה נגד חננייב שהועסק כאח בחדרי ניתוח בבית חולים רמב"ם בחיפה. בבית החולים פנו בשעתו לאגף המשמעת של נציבות המדינה וביקשו להתחיל בתהליך סיום עבודתו. מרמב"ם נמסר בשעתו כי חננייב הציג עם קבלתו לעבודה לפני ארבע שנים מסמך משטרתי המעיד על היעדר עבר של עבירות מין והיעדר רישום פלילי, כמו כל אדם שמבקש להתקבל לעבודה בבית חולים בישראל. "לרמב"ם לא היה כל מידע או חשד לקיום או ביצוע של עבירה כלשהי טרם מעצרו. אנו שמים בראש סדר העדיפויות שלנו את הבטיחות והפרטיות של מטופלינו, ונגלה אפס סובלנות לפגיעה באמון המטופלים".
חננייב מרצה שנה וחצי מאסר בפועל לאחר שהודה והורשע, במסגרת הסדר טיעון, בעבירות המין חמורות – מעשה מגונה שלא בהסכמה, פרסום תועבה ובו דמותו של קטין, וכן, החזקה וצריכה של פרסום תועבה ובו דמותו של קטין.
משרד הבריאות פנה לכל מי שנפגע או הוטרד על רקע מיני והזכיר כי ניתן לפנות לממונים על הטרדות מיניות בארגונים השונים ו/או לממונה במשרד הבריאות על תחום ההטרדות המיניות על ידי מטפלים בנציבות קבילות הציבור למקצועות הרפואה בקישור הבא.