החזיק 14 אלף סרטונים של ילדים ונערים בעירום, צילם איבר מין של חולה בעודה מורדמת לקראת ניתוח: כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד אורן חננייב, תושב קריית ים, בגין עבירות מין ובגין החזקה של סרטונים בעלי אופי מיני של קטינים.
3 צפייה בגלריה
בית חולים רמב"ם
בית חולים רמב"ם
בית החולים רמב"ם
(צילום: עידו ארז)
לפי כתב האישום, בזמן ששימש אח מסייע בניתוח בבית החולים רמב"ם, צילם חננייב איבר מין של צעירה בת 23 בעודה מורדמת לקראת ניתוח. מלבד זאת, הוא צילם כמה חודשים לפני כן ילד בן 4 בעודו עירום לאחר מקלחת. בכתב האישום תואר כי חננייב העביר באמצעות אפליקציית טלגרם תכנים מיניים לחברו, דניל יעקב, אח בבית החולים שיבא, ואף החזיק אלפי תמונות וסרטונים שבהם מופיעים קטינים וקטינות בעירום מלא או חלקי, בחלקם כשהם מקיימים יחסי מין.
בבקשת המעצר עד תום ההליכים, שהוגשה לבית משפט השלום בתל אביב לצד כתב האישום, ציינה עו"ד טל בנאי גת כי "המעשה המגונה שבוצע על ידו בוצע בצעירה מורדמת לצורך ניתוח, תוך הפרה בוטה של האמון הניתן בו במסגרת תפקידו כאח האמור לסייע בניתוח. צילום הקטין העירום נעשה בביתו, מקום בו אמור הקטין להרגיש בטוח ובנוח, גם כן תוך הפרה של האמון שניתן בו".

לחננייב יוחסו עבירה של מעשה מגונה באישה תוך ניצול מצב של חוסר הכרה בו שרויה האישה, עבירה של שימוש בגופו של קטין לעשיית פרסום תועבה, עבירה של פרסום תועבה ובו דמותו של קטין, וכן החזקה וצריכה של פרסום תועבה ובו דמותו של קטין.
בבית החולים רמב"ם, שבו עובד חננייב, פנו לאגף המשמעת של נציבות המדינה וביקשו להתחיל בתהליך סיום עבודתו. "יש להדגיש כי החשוד הציג בקבלתו לעבודה בשנת 2020 מסמך משטרתי המעיד על היעדר עבר של עבירות מין והיעדר רישום פלילי, כמו כל אדם שמבקש להתקבל לעבודה בבית חולים בישראל. לרמב"ם לא היה כל מידע או חשד לקיום או ביצוע של עבירה כלשהי טרם מעצרו. אנו שמים בראש סדר העדיפויות שלנו את הבטיחות והפרטיות של מטופלינו, ונגלה אפס סובלנות לפגיעה באמון המטופלים", אמרו בבית החולים.

ביהמ"ש: "עבירת מין לא מחייבת מגע או מודעות"

בתוך כך, היום ניתן גם פסק דין במאבק משפטי שניהלה הסנגוריה הציבורית בניסיון לערער על הרשעת גבר שפרץ לביתה של אישה כבת 50, וביצע בעצמו מעשה מגונה מבלי שהיא הרגישה בכך. הפורץ, עמאר כולאב, תושב השטחים, נידון לשנתיים מאסר בגין המעשה.

3 צפייה בגלריה
הפורץ המגונה, עמאר כולאב, מובא לגזר הדין  בביצוע מעשה אוננות ליד אישה שפרץ לביתה
הפורץ המגונה, עמאר כולאב, מובא לגזר הדין  בביצוע מעשה אוננות ליד אישה שפרץ לביתה
כולאב בבית המשפט
(צילום: שמוליק דודפור)
3 צפייה בגלריה
הפורץ המגונה, עמאר כולאב, מובא לגזר הדין  בביצוע מעשה אוננות ליד אישה שפרץ לביתה
הפורץ המגונה, עמאר כולאב, מובא לגזר הדין  בביצוע מעשה אוננות ליד אישה שפרץ לביתה
(צילום: שמוליק דודפור)
בתיק לא הייתה כל מחלוקת משפטית שהמעשה אכן בוצע על ידי הפורץ, אלא שאנשי הסנגוריה הציבורית טענו בעקשנות כי אין להרשיע את הפורץ בעבירת מין, אלא בפריצה בלבד, כי על פי החוק, טענו, על מנת להרשיע נאשם בעבירת מין המתלוננת הייתה צריכה להיות ערה ומודעת למעשה. הטענה של הסנגוריה הציבורית נדחתה על ידי בית משפט השלום בתל אביב, והיום גם הרכב של שלושה שופטים במחוזי שדן בסוגיה בשל הגשת הערעור, דחה את עמדת הסנגוריה.
השופטים בני שגיא, דנה אמיר ומיכל רוזן-עוזר, קבעו פה אחד כי אין חולק שהמעשה שביצע הפורץ הוא בעל מיניות גלויה ואינו מחייב מגע פיזי או מודעות של קורבן העבירה. "מסקנה ברורה - המעשה מכוון למתלוננת, כי המיקום הוא בסמוך למתלוננת ולכן המעשה מכוון אליה. אין משמעות לשאלה אם האישה הייתה מודעת למעשה. היא שימשה אובייקט מיני ללא הסכמתה ומבלי שהייתה מודעת לכך. הנאשם כפה על האישה סיטואציה של אירוע מיני". פסק הדין שודר באתר האינטרנט של הרשות השופטת כחלק מפיילוט.

מורה מהשומרון נאשם בעבירות מין בתלמידיו

במקביל, לבית המשפט המחוזי בלוד הוגש היום כתב אישום נגד יעקב תנעמי, מורה לספורט בבית ספר בשומרון, בגין ביצוע מעשים מיניים בתלמידים. הפרשה נחשפה על ידי שתי עדות ראייה לאירועים – גננת וסייעת. לפי כתב האישום, תנעמי נהג להורות לתלמידים לעשות תרגיל "עמידת גשר", ואז היה נוגע באיברי המין שלהם. בטלפון הנייד שלו נמצאה עדות לכך כי בעבר חיפש את המילה "ילדים" באתר פורנוגרפי.
מכתב האישום שהגישה עורכת הדין ליטל מהלל עולה כי בין החודשים ספטמבר לנובמבר השנה, תנעמי ביקש מהתלמידים, או מתלמיד אחד שנשאר איתו ביחידות, לבצע את תרגיל עמידת הגשר כך שגבו מורם באוויר בצורת גשר. הוא היה מנצל זאת כדי לגעת באיבר מינם, ישבנם, מעל הבגדים או מתחת, במסווה של מסייע להם להגיע לתנוחה הנכונה או לשמור על יציבות.
בנוסף, לפי האישום, היו מקרים שבהם הרים את החלק העליון של מכנסיהם והתחתונים והביט באיבר מינם. באחד מהמקרים, כך תואר, תנעמי אף צילם את איבר מינו של התלמיד כשהוא עושה את עצמו משוחח בטלפון. לעיתים, לאחר ביצוע המעשים, ביקש תנעמי מהתלמיד שלא לספר על מעשיו לאיש ואמר שהדבר צריך "להישאר בינינו".