ניקיון פסח עלול להיות מסוכן: ססילה מיגדל, בת 40 ממגדל העמק, רק רצתה לשטוף את המדרגות בביתה לקראת פסח, כשלפתע היא החליקה וניסתה להיאחז במעקה כדי לא ליפול. תוך כדי הפעולה הזו, זרת יד ימין שלה נתלשה ממקומה. הרופאים במרכז הרפואי העמק הצליחו לחבר אותה בחזרה ליד בניתוח מורכב. ד"ר חגי אורבך מומחה לכירורגיה של היד ומיקרוכירורגיה, אמר: "כולנו תקווה שססילה תתמיד בתרגול ותחזור בקרוב לפעילות סדירה ללא הגבלה או כאבים".
2 צפייה בגלריה
ססילה מיגדל והזרת שחוברה ליד
ססילה מיגדל והזרת שחוברה ליד
ססילה מיגדל. הזרת חוברה בחזרה ליד
(צילום: באדיבות המצולמת)
"חזרתי מיום עבודה והתחלתי לנקות את הבית כמדי יום חמישי", שיחזרה מיגדל. "בזמן ששטפתי את המדרגות, החלקתי ונאחזתי במעקה המדרגות שמעוטר עם עיטורים חדים, וכול מה שאני זוכרת מאותה נקודה זה שהזרת שלי נתלשה מהמקום", היא אומרת. בעלה הזעיק אמבולנס והצוות אסף את האצבע והכניס אותה לשקית ניילון כדי לשמור על שלמותה.
2 צפייה בגלריה
בית חולים העמק
בית חולים העמק
המרכז הרפואי העמק
( צילום: shutterstock)
צוות המחלקה לרפואה דחופה הזעיק את ד"ר חגי אורבך מומחה לכירורגיה של היד ומיקרוכירורגיה, ויחד עם צוות חדר הניתוח והמרדימים המטופלת הובהלה לחדר הניתוח במטרה להציל את האצבע.
ד"ר חגי אורבךד"ר חגי אורבךצילום: המרכז הרפואי העמק
"מדובר בניתוח הדורש השקה של כלי דם בעלי קוטר קטן מאד ועל כן נדרשות מיומנויות מיקרו-כירורגיות. במהלך הניתוח אנו מחברים בחזרה עצבים, גידים ועצמות על מנת לאפשר חזרה לתפקוד", הסביר ד"ר אורבך והוסיף, "כבר בביקורת במרפאה ראינו שהתוצאה טובה, האצבע נראית חיונית וססילה החלה לבצע תהליך שיקומי של ריפוי בעיסוק. במרבית המקרים אצבע לאחר השתלה לא חוזרת לתפקוד מלא, אך כולנו תקווה שססילה תתמיד בתרגול ותחזור בקרוב לפעילות סדירה ללא הגבלה או כאבים", הוא מסכם.
מיגדל הודתה לצוות ואמרה: "אני אסירת תודה לד"ר חגי אורבך ולכל הצוות המצוין שטיפל בי במהלך שהותי בבית החולים".