ילדה בת שמונה וחצי מאזור השרון מורדמת ומונשמת ביחידה לטיפול נמרץ ילדים במרכז רפואי מאיר בכפר סבא בעקבות שפעת מסוג A. הילדה הובהלה היום (ד') למיון ילדים בבית החולים אחרי שסבלה מהכחלה ומקשיי נשימה משמעותיים בביתה. קודם לכן סבלה מחום גבוה, מלווה בכאב גרון ובהרגשה כללית רעה.
מבית החולים נמסר: "הילדה התעוררה עם קושי נשימתי כבד, ובני משפחתה החלו מיד בביצוע הנשמה ופעולות מצילות חיים. בהמשך, בסיוע מד"א, פונתה למיון ילדים במרכז רפואי מאיר. מיד עם הגעתה הוכנסה לחדר החייאה והחלה לקבל טיפול תומך. בהמשך הועברה לחדר ניתוח, ובשיתוף צוות א.א.ג ילדים והרדמה ילדים היא הונשמה בעקבות אבחנה של בצקת חמורה בדרכי הנשימה".
1 צפייה בגלריה
המרכז הרפואי מאיר. "אין להקל ראש בהתמגנות נגד מחלת השפעת שידועה בתחלואה קשה"
המרכז הרפואי מאיר. "אין להקל ראש בהתמגנות נגד מחלת השפעת שידועה בתחלואה קשה"
המרכז הרפואי מאיר. "אין להקל ראש בהתמגנות נגד מחלת השפעת שידועה בתחלואה קשה"
(צילום: דוברות מרכז רפואי מאיר)
ד"ר דגנית אדם כהן, מנהלת יחידת טיפול נמרץ ילדים במרכז רפואי מאיר, מסרה: "מדובר במקרה חמור של דלקת בדרכי הנשימה על רקע מחלה ויראלית. אני רוצה לשבח את בני משפחתה של הילדה, שלא איבדו עשתונות והחלו בטיפול באופן מיידי, כולל הזעקה של סיוע רפואי. השנה בכל יחידות טיפול נמרץ ילדים בארץ אנו עדים למקרים קשים של סיבוכי שפעת מסוג A, שלצערי עלולים להוביל למצבים מסכני חיים ואף למקרי תמותה.
"רק בשבועיים האחרונים טיפלנו בארבעה ילדים שהגיעו במצב קשה עקב המחלה, שכולם אינם מחוסנים לשפעת. למרות החשש של כולנו ממגפת הקורונה, אין להקל ראש גם בהתמגנות נגד מחלת השפעת שידועה בתחלואה קשה, ושכיחותה גבוהה".

משרד הבריאות: השפעת בעלייה

גם משרד הבריאות מתריע מפני תחלואת שפעת. על פי נתוני המרכז הלאומי לבקרת מחלות, דווחו מתחילת החורף 1,088 חולים מאושפזים, בהם 401 ילדים ו-70 יולדות ונשים הרות. מרבית החולים נדבקו בשפעת מסוג A שזוהה במעבדה המרכזית לנגיפים כשפעת מתת-סוג A/H3, הכלול בתרכיב החיסון נגד שפעת הניתן השנה בישראל.
המשרד הוסיף שתחלואת השפעת בארץ כיום כוללת ילדים, מתבגרים, מבוגרים צעירים ונשים הרות - ונמצאת בעלייה - וקרא לכלל הציבור, מגיל שישה חודשים ומעלה, להתחסן נגד המחלה. את חיסון נגד שפעת ניתן לקבל יחד עם חיסון הקורונה או בכל מרווח זמנים ממנו.