עלייה במקרי השפעת בארץ: על פי נתוני המרכז הלאומי לבקרת מחלות, נכון לשבוע האחרון דווחו מתחילת עונת השפעת 280 חולים שאושפזו ו-20 חולים במרפאות הזקיף שאצלם זוהה נגיף השפעת. כך עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הערב (ה').
קראו עוד:
על פי הודעת משרד הבריאות, "רוב החולים נדבקו בנגיף שפעת מסוג A. מאפיון שבוצע במעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות נמצא, שמדובר בנגיף שפעת מסוג A/H3, הכלול בתרכיב החיסון נגד שפעת בעונה זו". המשמעות היא כי חיסון השפעת יעיל נגד הזן הדומיננטי שמופיע השנה בישראל.
במשרד הוסיפו כי "תחלואה השפעת בארץ בעת הזו כוללת את מגוון הגילאים כולל ילדים, מתבגרים ומבוגרים צעירים. הדבר מדגיש את חשיבות התחסנות כנגד שפעת בימים אלו".
1 צפייה בגלריה
תחלואת השפעת כוללת את כל הגילאים
תחלואת השפעת כוללת את כל הגילאים
תחלואת השפעת כוללת את כל הגילאים
(צילום: shutterstock)
יש לציין כי מדובר על מגמה הפוכה לחלוטין מהשנה שעברה – אז לא אותרו מקרי שפעת בישראל והחורף עבר ללא תחלואה במחלה שמופיעה מדי שנה במהלך העונה. כפי שפורסם השבוע בynet- ו-'ידיעות אחרונות', גם במחלקות הפנימיות בבתי החולים דיווחו על עלייה במספר המאושפזים בשבועות האחרונים בתחלואה נשימתית ובשפעת בפרט.
מוקדם יותר השבוע דווח למשרד על התפרצות חריגה של תחלואה נשימתית בנצרת, לאחר שבעקבות תסמינים שאובחנו בקרב תלמידי חטיבת הביניים איבן סינא בנצרת, משרד הבריאות החל לבדוק בימים האחרונים את ההתפרצות.
המשרד ערך חקירה אפידמיולוגית, ועד כה לא אובחנו מאומתים לקורונה בבית הספר. החשד המרכזי כרגע הוא התפרצות של נגיף השפעת, שבניגוד לשנה שעברה שלא הופיע כלל בישראל, השנה נרשמו כבר מספר מקרים של הנגיף. חלק מהתלמידים קיבלו טיפול אנטיביוטי וגם טיפול בסטרואידים – ורבים מתלמידי בית הספר לא פוקדים אותו בימים אלו.
לדברי גורם המעורה בפרטים, "מדובר על התפרצות חריגה של תחלואה נשימתית בה חשודים עשרות תלמידים שנמצאו עם תסמינים של חום, כאבי בטן, הקאות, כאבי ראש וחולשה כללית. זה בהחלט נראה כמו שפעת".