משרד הבריאות ידון היום (ב') במתן הטיפול רג'נרון לאנשים עוד לפני שנדבקו בקורונה. כך נודע ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet. מומחים מעריכים כי במידה שהטיפול – שניתן כיום לחולים מאומתים בשלבים הראשונים של המחלה – יאושר גם למי שטרם נדבקו או אומתו, הוא יינתן למדוכאי חיסון שהתחסנו בשלישית אך לא פיתחו רמת נוגדנים גבוהה או נוגדנים בכלל, או לאנשים בסיכון ששוהים באופן קבוע בקרבת חולים מאומתים.
1 צפייה בגלריה
רג'נרון
רג'נרון
רג'נרון. נשקלת האפשרות להרחיב הטיפול במתן רג'נרון לאנשים עוד לפני שנדבקו בקורונה
(צילום: גטי אימג'ס)
רג'נרון הוא טיפול שמורכב מנוגדנים של נגיף הקורונה אשר מועברים בעירוי ומביאים לשיפור משמעותי במצבם של החולים, בסמוך למועד הבדיקה החיובית הראשונה, בשיעור של עשרות אחוזים. הערב ידונו חברי הצוות לטיפול במגפות וועדת החיסונים של משרד הבריאות בהרחבת הטיפול לקבוצות נוספות.
עוד על התרופה:
"אנחנו נתחיל בימים הקרובים מחקר חדש שיבדוק את מתן הרג'נרון לאנשים שלא הגיבו לחיסון השלישי ושאין להם נוגדנים", הסבירה אתמול פרופ’ גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי שיבא בתל השומר. "זהו מחקר עולמי שאנחנו הולכים להשתתף בו, שבו יינתן העירוי פעם בחודש. אם ייתנו את הרג'נרון לפני חשיפה זה יהיה רק למי שלא הגיב לחיסון. חשוב להדגיש שמי שלא רוצה להתחסן גם לא ירצה לקבל את הרג'נרון ולכן זה לא מיועד למי שאינו מעוניין להתחסן. אפשר לשקול לתת את הרג'נרון גם לאנשים ששהו בקרבת מאומתים והם בסיכון אך טרם נדבקו, משום שזה מונע הידבקות ב־70%–80%. בעקבות הפרסום ב"ידיעות אחרונות", שלפיו הטיפול ברג'נרון קיים אך לא ניתן לחולים שזקוקים לו, ואופן מתן הטיפול אינו מוסדר, שינה המשרד את מדיניותו בנושא ובחודש שעבר החלו קופות החולים לספק את הטיפול לחולים. אלא שבמערכת הבריאות מביעים אכזבה מההיענות לטיפול עד כה. על פי נתוני משרד הבריאות, עד כה קיבלו את הטיפול בקופות החולים כ־360 חולים בלבד.
"רוב האנשים שמהססים לקבל את הרג'נרון הם מתנגדי חיסונים", אמר אתמול פרופ’ דרור מבורך, מנהל מחלקה פנימית ומחלקת קורונה בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. "אני נתתי למאות אנשים תרופות ובחיים לא התנגדו לתרופה שנתתי, ואני חושב שזה יותר מאפיין את הגל הנוכחי שמאופיין ממילא ב־80% לא מחוסנים בקרב החולים קשה, אז אולי ישנו קשר. באופן אישי, זה הפתיע אותי שאין היענות לרג'נרון כיוון שזו תרופה יחסית בטוחה, עם אפקט מיידי וטוב. היא לא פוגעת בחולה והיא יכולה רק לעזור לו, לכן זה בהחלט הפתיע אותי".